Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
704003832020 | SPRACHE UND MEDIEN I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin medyanın ne olduğu sorusuna cevap vermelerini, medya ile edebi metin arasında var olan bağlantıları kavrayabilmelerini ve edebiyat ve medya bilimsel metotlarla iletişim araçlarını gerek stilistik gerekse içerik bakımdan analiz edebilmelerine sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Deniz Canoğlu
1 | Medya biliminde metin analizi hususunda gerekli olan kavramlara ilişkin bilgi edinme |
2 | Medyanın nasıl analiz edileceğini dair bilgi edinme. |
3 | Medyada içerik ve stil çözümlemesi yapmaya yönelik bilgi kazanma. |
4 | Medyanın önemini ve toplumdaki yerini kavrayabilme. |
5 | Medya analizi yaparken dil seviyesini geliştirme |
6 | Medyabilimine özgü araştırma yöntemlerini kullanarak ve meslek etiği bilincinde proje yürütebilme |
7 | Medyaya analitik ve eleştirel açıdan yaklaşarak sözlü ve yazılı metin üretebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişim Araçları. Medya, toplum, kültür, dil ile edebi metin arasındaki bağlantılar. Medyanın işlevleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | ||
2 | Medya nedir sorusunun cevaplanması | ||
3 | Medya tüleri | ||
4 | Farklı Alanlarda Medya Kavramı | ||
5 | Medya, Dil ve İletişim arasındaki ilişki | ||
6 | Medyabilimsel araştırma yöntemleri ve medya etiği | ||
7 | Uygulamalı Alan Projesi Belirlenmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Medyabilim, Dilbilim ve İletişimbilimin Temel kavramları arasındaki ilişki | ||
10 | Lasswell-Formülü | ||
11 | Medya, dil ve kültür ilişkisi | ||
12 | Toplum-birey ilişkisinin medyadaki yansıması | ||
13 | Sosyal medya, dil ve kültür ilişkisi | ||
14 | Yılın kelimesi ve yılın gençlik kelimesi bağlamında dil ve medya ilişkisinin incelenmesi | ||
15 | Uygulamalı Saha Araştırması ve Proje Sonuç Sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
Dittmar, Jakob: Grundlagen der Medienwissenschaft Schanze, Helmut / Schwerin, Gregor /Groscurth: Grundkurs Medienwissenschaften Hickethier, Knut: Einführung in die Medienwissenschaft Hickethier, Knut: "Binnendifferenzierung und Abspaltung. Zum Verhältnis von Medienwissenschaft und Germanistik. Das ,Hamburger Modell‘ der Medienwissenschaft" Schellmann,Bernhard / Baumann, Andreas: Handbuch Medien
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Derse Katılım | 14 | 20 |
Tartışma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Okuma | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | ||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |