Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
708004852020 | IDENTITAET UND SPRACHE I | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Almanca
Bu dersin amacı, öğrencilerin dil ve kimlik ilişkisini kavramalarını, dilbilimsel, psikolojik ve sosyolojik kuram ve modeller bağlamında kimlik oluşumunda dilin önemini anlamalarını ve irdelemelerini sağlamaktır. Bu bağlamda özellikle dil ve kimlik bağlantısını açısından, edebiyat ve medya alanından seçilen örnekleri ve iki dilli/ çokdilli metinleri analiz ederek, eleştirel yaklaşımlarla yorumlama ve çıkarım yapmalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Hatice Deniz Canoğlu
1 | Dil ve kimlik ilişkisini kavrayabilme, |
2 | Dilbilimsel, psikolojik ve sosyolojik kuram ve modeller bağlamında kimlik oluşumunda dilin önemini anlama ve irdeleme, |
3 | Dil ve kimlik bağlantısını, Türk ve Alman edebiyatından seçilen eserleri ve iki dilli/ çok dilli metinleri analiz edebilme, eleştirel yaklaşımlarla yorumlayabilme ve çıkarım yapabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dil ve kimlik temel kavram ve model ve yaklaşımları, kimlik oluşumunun dilbilimsel, psikolojik ve sosyolojik temelleri/model ve yaklaşımlar, Türk ve Alman edebiyatından ve medyasından örnekler, iki dilli/çok dilli metinler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının ve içeriğinin tanıtımı | ||
2 | Kimlik Nedir? | ||
3 | Kimlik Kavramı ve Kimlik Türleri | ||
4 | Kimlik Çalışmaları ve Araştırma Alanları | ||
5 | Dil ve Kimlik İlişkisi | ||
6 | Dil ve Kimlik: Teori ve modeller | ||
7 | Dil ve Kimlik: Araştırma Yöntemleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dil ve Kimlik Alanında Uygulamalı Saha Araştırması Yürütme ve Meslek Etiği: Araştırma Projesinin Belirlenmesi | ||
10 | Dil ve kimlik oluşumunda eğitim, edebiyat ve medyanın etkisi | ||
11 | Dil ve Kimlik: Globalleşme ve Dijitalleşme | ||
12 | Postmodern Kimlik ve Çoklu Kimlik Kavramları | ||
13 | Türkland | ||
14 | Einmal Hans mit scharfer Soße (Film) | ||
15 | Uygulamalı Saha Araştırması ve Proje Sonuç Sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
Roche, Jörg (2013): Mehrsprachigkeitstheorie. Erwerb, Kognition, Transkultu- ration, Ökologie. Tübingen: Narr. Burwitz-Melzer, Eva (Hrsg.) (2013): Identität und Fremdsprachenlernen. Anmerkungen zu einer komplexen Beziehung. Arbeitspapiere der 33. Frühjahrskonferenz zur Erforschung des Fremdsprachenunterrichts.Tübingen: Narr.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 2 | 2 | 4 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Rapor Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 |