Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
708004872020 | FOREIGN LANGUAGE (FRANZÖSISCH III) | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Fransızca
CEF (Common European Frame ) doğrultusunda öğrencileri DELF A2 seviyesine yetiştirmek.
Öğr. Gör. Emine Gizem İlgi
1 | Dinleme becerisi doğrultusunda günlük hayatta kullanılan dili rahatlıkla anlamak, konuşmak ve yorumlayabilmek. |
2 | Okuma becerisi doğrultusunda ileri düzeydeki okuma parçasını anlayabilmek. |
3 | Konuşma becerisi doğrultusunda kendini net bir şekilde ifade edebilmek. Bir konuda fikir belirtmek üzere düşüncelerini sıraya sokabilmek ve başkalarına kendi fikirlerini savunabilmek. |
4 | Yazma becerisi doğrultusunda düşündüğü her konuda en az birkaç paragraf yazı yazabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kelime Bilgisi, Gramer, Okuma, Dinleme, Yazma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Aktarmalı anlatımlar, düz cümlelerin geçmiş zamanlarda aktarılması, kurallar, alıştırmalar (Sf. 74-75) | ||
2 | Aynı cümle içimde geçmiş zamanda aktarmalı fiillerin birbiriyle uyumu. (Sf. 90-92) | ||
3 | ‘Futur antérieur’ kullanımı ve yapısı. (Sf.93-95) | ||
4 | Kişilik ve İyelik zamirlerinin kullanımları. (Sf.95-96) | ||
5 | 1., 2. ve 3. grup fiiller arasında kural dışı fiillerin gözden geçirilmesi. | ||
6 | Sebep-sonuç ilişkisi gösteren ifadeler. | ||
7 | Genel tekrar, alıştırmalar. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Edilgen yapının genel kuralları, basit zamanlarda kullanımı. (Sf.95-97) | ||
10 | Edilgen yapının genel kuralları, bileşik zamanlarda kullanımı. (Sf. 97-99) | ||
11 | İsim tamlamaları, zincirleme isim tamlamaları. (Sf.100-102) | ||
12 | Si….tellement que….ve tellement de…..kullanımları ve aralarındaki anlam farkı. | ||
13 | Yazılı ve sözlü olarak fikir savunmak için ‘C’est pourquoi….alors….c’est pour ça que….’ kullanımları. (Sf.58-59) | ||
14 | Münazara. (Sf.60-61) | ||
15 | Genel tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Robert Menand (2003). TAXİ! (2) Hachette Français Langue Etrangere Yardımcı Materyaller Collection Becherelle (1985). La Conjugaison . Hatier/ EFY Ege Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Kaynak Merkezi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Multirom CD Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 |