Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Alman dili ve Sesbilimi arasında ilişki kurabilme. |
2 |
Alman diline ilişkin Sesbilimi teorilerini kavrayabilme. |
3 |
Almanca’daki ünsüzlerin sesbilimsel görev ve özelliklerini kavrama |
4 |
Almanca’daki ünsüzlerin sesbilimsel özelliklerini örneklerle konuşmada uygulayabilme. |
5 |
Fonolojik işaretlerle yazılmış Almanca ve Türkçe bir metni analiz edebilme ve çözümleyebilme. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin amacını ve içeriğinin tanıtımı |
|
|
2 |
Ses biliminin tanımlanması Alt alanlarının tanıtılması |
|
|
3 |
Almanca’da yer alan ünlüler ve özellikleri |
|
|
4 |
Söyleyiş Sesbiliminin tanımılanması Almanca’da yer alan ünsüzler ve özellikleri |
|
|
5 |
Akustik Sesbiliminin tanımlanması Fonem, Variyasyonları (Allofonlar /Benzeşmeler |
|
|
6 |
Fonem, Variyasyonları (Allofonlar /Benzeşmeler) |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Bütünleme Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
14 |
2 |
28 |
Uygulama/Pratik |
14 |
2 |
28 |
Problem Çözümü |
6 |
2 |
12 |
Tartışma |
14 |
2 |
28 |
Soru-Yanıt |
14 |
1 |
14 |
Performans |
1 |
1 |
1 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
117
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
ÖÇ 2 |
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
ÖÇ 3 |
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
ÖÇ 4 |
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
ÖÇ 5 |
5
|
4
|
5
|
5
|
5
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek