Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Batı Medeniyetinin çağdaş dinamikleri ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
2 |
Batı ve Medeniyet kavramlarını ideolojik olarak değerlendirebilmek ve İngiliz Edebiyatı alanındaki etkilerinin izini sürebilmek. |
3 |
Batı Medeniyetine yön veren felsefi akımların kökenlerinin çağdaş dönemde izini sürebilmek. |
4 |
Batı Medeniyetine yön veren kültürel akımların kökenlerinin çağdaş dönemde izini sürebilmek. |
5 |
Batı Medeniyetine yön veren sanatsal akımların kökenlerinin çağdaş dönemde izini sürebilmek. |
6 |
Batı Medeniyetini, “modern” ve “postmodern” kavramları ekseninde analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek İngiliz Dili ve Edebiyatı alanındaki konumu ve önemini analitik bir bakış açısıyla değerlendirebilmek. |
7 |
Batı Medeniyetinin çağdaş döneminde Türkiye’nin kültürel konumunu kavrayabilmek. |
[Yok]
Hafta |
Konular (Teorik) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı; kapsamı, önemi ve amaçların tartışılması. |
|
|
2 |
Western Civilization and Absolutism: The Foundations and Development of the concepts of “Modern Government” and “Modern Nation” |
|
|
3 |
Batı Medeniyeti ve “Devrimler Çağı”:
18.-19. Yy Devrimlerinin Batı Kültürüne Etkileri |
|
|
4 |
Batı Medeniyeti “Genişliyor”:
Global Market, Kolonileşme, Sömürgecilik |
|
|
5 |
Batı Medeniyeti Dünyaya Karşı: Amerika’nın Keşfi ve “Tanıtımı |
|
|
6 |
Batı Medeniyeti Dünyaya Karşı: “Doğu”, “Uzakdoğu” ve “Oriental Anlatılar” |
|
|
7 |
Batı Medeniyeti, Birinci Dünya Savaşı ve Şiirler |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Batı Medeniyeti ve Diktatörler: Resim, Heykel, Müzik ve Yazın Tasvirleri |
|
|
10 |
Batı Medeniyeti, İkinci Dünya Savaşı ve Kültürel “Hayalkırıklığı” |
|
|
11 |
Batı Medeniyeti, Soğuk Savaşlar ve “Öfkeli bir Nesil” |
|
|
12 |
Batı Medeniyeti ve “Post-(Post)modern” Açılımlar: 21. yy’da Edebiyat ve Sanat |
|
|
13 |
Batı Medeniyeti ve “Post-(Post)modern” Açılımlar: 21. yy’da Felsefe |
|
|
14 |
Batı Medeniyeti ve “Post-(Post)modern” Açılımlar: 21. yy’da Kültürel Çalışmalar |
|
|
15 |
Dönemin değerlendirilmesi |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Bireysel Çalışma |
10 |
3 |
30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
14 |
14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
24 |
24 |
Okuma |
12 |
3 |
36 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
ÖÇ 1 |
5
|
5
|
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
5
|
5
|
|
ÖÇ 2 |
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
5
|
5
|
|
ÖÇ 3 |
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
4
|
4
|
|
ÖÇ 4 |
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
4
|
4
|
|
ÖÇ 5 |
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
4
|
4
|
|
ÖÇ 6 |
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
4
|
4
|
|
ÖÇ 7 |
5
|
5
|
5
|
|
5
|
|
5
|
|
5
|
3
|
5
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek