Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705002092020 | SURVEY OF AMERICAN LITERATURE I | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu derste Onaltıncı yüzyıldaki başlangıcından Aydınlanma Dönemi’nin sonlarına kadar uzanan süreçte Amerikan edebiyatının ortaya çıkışını ve gelişimini incelemek; Amerikan kültür ve edebiyatının temel unsurları olan mitleri tanımak ve tartışmak amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Dilek Direnç
1 | Onbeşinci yüzyıl sonunda Avrupalıların Amerika kıtasına ulaşmalarından ondokuzuncu yüzyılın başlangıcına kadar uzanan dönemin Amerikan tarihi ve edebiyatı hakkında genel bir bilgi sahibi olmak. |
2 | Amerikan kültür ve edebiyatının belirleyici anlatıları olan Amerikan mitlerini tanımak. |
3 | İngiliz ve Amerikan edebiyatları arasındaki bağları ve gelenekteki sürekliliği görebilmek. |
4 | Farklı bir kültürü ve o kültürün edebiyatını tanımak. |
5 | Kültür ve edebiyatı çözümleme becerileri geliştirmek. |
6 | Amerikan edebiyatına dair başka dersler almaya hazırlanmak. |
7 | Yeni Amerikalı yazarları eserleriyle tanımak konusunda motive olmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sömürgeleştirme kavramı ve tarihi; Avrupalıların Amerika kıtasına ulaşmalarıyla başlayan tarihsel sürecin arka planı; Dönemin Bradstreet, Taylor, Franklin, Paine ve Freneau gibi belli başlı yazarları; Amerikan mitleri; Edebi dönem ve akımlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, önemi ve amaçların tartışılması. | ||
2 | Kristof Kolomb; Kolomb’un mektupları; sömürge kavramı ve sömürgecilik tarihi. | ||
3 | Sömürge Dönemi Edebiyatı | ||
4 | Keşif Edebiyatı; Kaptan John Smith’ten “A Description of New England” | ||
5 | Amerikan Püritenliği; Püriten bir yazar olarak Anne Bradstreet’in şiirleri | ||
6 | Amerikan Püritenliği; Püriten bir yazar olarak Edward Taylor’ın şiiri | ||
7 | Akıl Çağı ve Deizm | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Akıl Çağı; Benjamin Franklin’in otobiyografisi: The Autobiography | ||
10 | Thomas Paine ve The Age of Reason | ||
11 | St. Jean de Crevecoeur’den Letters from and American Farmer | ||
12 | Thomas Jefferson’ın “The Declaration of Independence” | ||
13 | Phyllis Wheatley’den “On Being Brought from Africa to America” ve Romantizme giriş | ||
14 | Philip Freneau’nun “The Wild Honey Suckle” ve “The Indian Burying Ground” başlıklı şiirleri | ||
15 | Dönemin değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Ders için hazırlanmış okuma paketi Yardımcı Kitaplar: Amerikan Edebiyatı Antolojileri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 3 | 3 |