GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
705002082020 STUDIES IN LINGUISTICS Ders 2 4 4,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin, dilin biyolojik, psikolojik, ve sosyolojik boyutların farkında olabilmelerini; dil edinimindeki mekanizmaların nasıl işlediğini kavrayabilmelerini; dilin toplum içerisindeki farklılıklarını saptayabilmelerini; dil eğitimi hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmalarını; dilin kullanımı, değişimi ve türleri bakımından incelebilmelerini; ve tarihsel süreç içerisinde dilin dönüşümleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Züleyha Çetiner Öktem


1 Dilin biyolojik, psikolojik ve toplumsal boyutları hakkında bilgi sahibi olabilme.
2 Dil edinimindeki mekanizmaların işleyişini kavrayabilme.
3 Dilin toplumlar içerisindeki farklılıklarını saptayabilme.
4 Dil eğitimi hakında kuramsal bilgiye erişme ve uygulayabilme.
5 Dilin kullanımı, değişimi ve türleri bakımından incelebilme.
6 Dilin tarihsel süreçteki dönüşümleri hakkında farkındalık kazanma.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dil ve Toplum, Dil edinimi ve eğitimi, Dilin kullanımı, Dilin değişimi, Dil türleri, Dilin tarihçesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Dilin Biyolojik, Psikolojik ve Toplumsal boyutları
2 Dil Edinimi
3 Dil Edinimi
4 Dil Edinimi
5 İnsan Dilin İşlenmesi
6 Toplumda Dil
7 Toplumda Dil
8 Arasınav
9 Dilin Değişimi
10 Dilin Değişimi
11 Dilin Değişimi
12 Dilin Değişimi
13 Yazının Tarihçesi
14 Yazmak ve Konuşmak
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders Kitabı:  Fromkin, Victoria, et al. An Introduction to Language. 9th International Edition. Canada: Wadsworth Cengage Learning, 2011. Yardımcı Kitaplar:  Akmajian, Adrian, et al. Linguistics: An Introduction to Language and Communication. 6th Edition. Cambridge, MA: The MIT Press, 2010.  Yule, George. The Study of Language. 4th Ed. Cambridge: Cambridge UP, 2010.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 3 4 4 5
ÖÇ 2 5 2 5 3 3
ÖÇ 3 4 2 5 3 5
ÖÇ 4 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 3
ÖÇ 6 3 2 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek