Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705002082020 | STUDIES IN LINGUISTICS | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin, dilin biyolojik, psikolojik, ve sosyolojik boyutların farkında olabilmelerini; dil edinimindeki mekanizmaların nasıl işlediğini kavrayabilmelerini; dilin toplum içerisindeki farklılıklarını saptayabilmelerini; dil eğitimi hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmalarını; dilin kullanımı, değişimi ve türleri bakımından incelebilmelerini; ve tarihsel süreç içerisinde dilin dönüşümleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Züleyha Çetiner Öktem
1 | Dilin biyolojik, psikolojik ve toplumsal boyutları hakkında bilgi sahibi olabilme. |
2 | Dil edinimindeki mekanizmaların işleyişini kavrayabilme. |
3 | Dilin toplumlar içerisindeki farklılıklarını saptayabilme. |
4 | Dil eğitimi hakında kuramsal bilgiye erişme ve uygulayabilme. |
5 | Dilin kullanımı, değişimi ve türleri bakımından incelebilme. |
6 | Dilin tarihsel süreçteki dönüşümleri hakkında farkındalık kazanma. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dil ve Toplum, Dil edinimi ve eğitimi, Dilin kullanımı, Dilin değişimi, Dil türleri, Dilin tarihçesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Dilin Biyolojik, Psikolojik ve Toplumsal boyutları | ||
2 | Dil Edinimi | ||
3 | Dil Edinimi | ||
4 | Dil Edinimi | ||
5 | İnsan Dilin İşlenmesi | ||
6 | Toplumda Dil | ||
7 | Toplumda Dil | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Dilin Değişimi | ||
10 | Dilin Değişimi | ||
11 | Dilin Değişimi | ||
12 | Dilin Değişimi | ||
13 | Yazının Tarihçesi | ||
14 | Yazmak ve Konuşmak | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Fromkin, Victoria, et al. An Introduction to Language. 9th International Edition. Canada: Wadsworth Cengage Learning, 2011. Yardımcı Kitaplar: Akmajian, Adrian, et al. Linguistics: An Introduction to Language and Communication. 6th Edition. Cambridge, MA: The MIT Press, 2010. Yule, George. The Study of Language. 4th Ed. Cambridge: Cambridge UP, 2010.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 2 | 5 | 4 |