Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705002102020 | SURVEY OF AMERICAN LITERATURE II | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı ondokuzuncu yüzyıl Amerikan edebiyatını, tarihsel ve kültürel arka planıyla birlikte, romantizm ve transandantalizm akımları çerçevesinde öğrencilere tanıtmak, bu yüzyılda Amerikan edebiyatının gelişimini anlamalarını sağlamaktır. Okunup incelenen yazarlar arasında Irving, Cooper, Bryant, Poe, Emerson, Thoreau, Hawthorne, Melville, Douglass, Whitman ve Dickinson yer alır.
Prof. Dr. Dilek Direnç
1 | Ondokuzuncu yüzyıl Amerikan edebiyatını, tarihsel ve kültürel ardalanıyla genel olarak kavramak. |
2 | Amerikan kültürü ve edebiyatı içinde yer alan başlıca Amerikan mitlerini tanımak. |
3 | Amerikan ve İngiliz edebiyatları arasındaki farklılıkları olduğu kadar bağları ve sürekliliği algılamak. |
4 | Farklı bir kültürü ve onun yarattığı edebiyatı tanımak ve anlamak. |
5 | Kültür ve edebiyat incelemelerini mümkün kılacak beceri ve yeterlikleri geliştirmek. |
6 | Amerikalı yazarları ve onlar üzerine yazılmış inceleme eserlerini okumaya yönlenmek. |
7 | Amerikan romantizmi, transandantalizm ve gerçekçiliğini anlamak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ondokuzuncu yüzyıl Amerikasında edebiyat üretiminin tarihsel ve kültürel bağlamı; kültürel bağımsızlık arayışı; Irving, Cooper, Bryant, Poe, Emerson, Thoreau, Hawthorne, Melville, Douglass, Whitman, Dickinson gibi ondokuzuncu yüzyıl Amerikan yazarları; Amerikan kültürel mitleri; ondokuzuncu yüzyıl Amerikan edebiyatındaki edebi akım ve eğilimler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve amaçları | ||
2 | Washington Irving’in “Rip Van Winkle” adlı eseri; kültürel bağımsızlık arayışı | ||
3 | James Fenimore Cooper’dan “Preface to The Leather-Stocking Tales” ve The Pioneers romanından bölümler | ||
4 | Cooper’ın eserlerinde Amerikan deneyimi ve William Cullen Bryant’ın “Thanatopsis” adlı şiiri | ||
5 | Edgar Allan Poe’dan “The Poetic Principle”; “The Philosophy of Composition”; “Annabel Lee” | ||
6 | Edgar Allan Poe’dan “Twice Told Tales by Nathaniel Hawthorne” ve “The Masque of the Red Death” | ||
7 | Ralph Waldo Emerson’dan “The American Scholar” ve “Each and All” başlıklı şiir | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Emerson’da transandantalizm ve Henry David Thoreau’dan “Civil Disobedience” | ||
10 | Nathaniel Hawthorne’un “Young Goodman Brown” adlı hikayesi | ||
11 | Herman Melville’den “Hawthorne and His Mosses” | ||
12 | Frederick Douglass’ın The Life and Times of Frederick Douglass adlı otobiyografisinden bölümler | ||
13 | Walt Whitman’ın şiir anlayışı ve “The Open Road” adlı şiiri | ||
14 | Emily Dickinson’dan seçme şiirler | ||
15 | Dönemin değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Ders için hazırlanmış okuma paketi Yardımcı Kitaplar: Amerikan Edebiyatı Antolojileri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 4 |