GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
705003042020 SHAKESPEARE AND CRITICAL THEORY II Ders 3 6 6,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin; çağdaş eleştiri kuramları ışığında Shakespeare’in eserleri arasından seçilen oyunları ayrıntılı olarak incelemelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders, öğrencilerin seçilen eserlerin eleştirel çözümlemesi yaparak, metnin edebi özelliklerini incelemelerini sağlamayı amaçlamaktadır.


Doç. Dr. Aylin Atilla / Öğr. Gör. Dr. Sena Şahini


1 1.Shakespeare’in oyunlarını tarz ve stil olarak tanıyabilme.
2 2.Metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme.
3 3.Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme.
4 4.Metinlerin yazıldığı yüzyılın tarihi, politik ve kültürel değerlerinin ve dinamiklerinin farkına varabilme.
5 5.Edebiyat eleştirisi kuramlarını genel anlamda kavrayabilme.
6 6.Bu kuramları Shakespeare oyunlarına uygulayabilme.
7 7.Shakespeare’in oyunlarını farklı bakış açıları ve eleştirel yöntemlerle değerlendirebilme.
8 8.Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme.
9 9.Oyunlar hakkında saptadıkları bir problemin çözümü konusunda araştırmalar yapıp sonucunu yazılı olarak ifade edebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Shakespeare’in trajedileri, komedileri, problem oyunları, eleştirel kuramlar, 17 yy. İngiliz kültürü, tarihi, toplumsal cinsiyet konuları, “öteki” kavramı, etnik, ulusal ve cinsel kimlikler kavramları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar; Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 The Merchant of Venice (Giriş, 1. Perde) “Shakespeare and the Jews” - James Shapiro
3 The Merchant of Venice (2. Perde) “Historical Difference and Venetian Patriarchy” - John Drakakis
4 The Merchant of Venice (3. ve 4. Perde) “Portia’s Ring: Unruly Women and Structures of Exchange in The Merchant of Venice” - Karen Newman
5 The Merchant of Venice (5. Perde) “If we are like you rest, we will resemble you in that”: Likeness, Race, and Gender in The Merchant of Venice” - Allen Shoalf
6 Antony and Cleopatra (Giriş, 1. Perde) / King Lear “The Roman Plays” - C. J. Sisson
7 Antony and Cleopatra (2. ve 3. Perde) “Antony and Cleopatra” - Mark Van Doren
8 Antony and Cleopatra (4. Perde) “The Imagery of Antony and Cleopatra” - Maurice Charney
9 Antony and Cleopatra (5. Perde) “It is shaped, sir, like itself”, - Allen Shoaf; “Let Rome in Tiber Melt” - Jan Kott
10 The Tempest (Giriş, 1. Perde) “Miranda, Where’s Your Sister?: Reading Shakespeare’s The Tempest” - Ann Thompson; “Shakespeare, The Tempest” by Alexander Leggatt
11 The Tempest (2. Perde) “The Tragic Pattern” - E.M.W. Tillyard; “The Shakespearean Superman” - G. Wilson Knight
12 The Tempest (3. ve 4. Perde) “Caliban as the American Indian” - Leslie A. Fiedler
13 The Tempest (5. Perde) “The Mirror of Analogy” - Reuben A. Brower; “From the Introduction to The Tempest” - Frank Kermode
14 Film Gösterimi: The Merchant of Venice
15 Film Gösterimi: Twelfth Night
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: The Merchant of Venice Antony and Cleopatra / King Lear The Tempest Kaynakça: Barker, Deborah E., and Ivo Kamps, eds. Shakespeare and Gender: A History. New York: Verso, 1995. Carroll, William C. The Metamorphoses of Shakespearean Comedy. Princeton: Princeton University Press, 1985.  Drakakis, John, ed. Alternative Shakespeares—2nd ed.. Oxford: Routledge, 2002.  Eagleton, Terry. William Shakespeare. Oxford: Blackwell, 1987.  Felperin, Howard. Shakespearean Romance. Princeton: Princeton University Press , 1972.  Frye, Northrop. Fools of Time: Studies in Shakespearean Tragedy. Toronto: Toronto University Press, 1967.  Greenblatt, Stephen. Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare. New York: W.W. Norton & Co., 2004.  Holland, Norman, et al. eds. Shakespeare's Personality. Berkeley: Univ. of California Press, 1989.  Jorgens, Jack. Shakespeare on Film. Bloomington: Indiana University Press, 1977.  Kermode, Frank. Shakespeare's Language. New York: Farrar Straus Giroux, 2000



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Makale Yazma 1 20 20
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 189

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 5 4 3 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 3
ÖÇ 7 5 4
ÖÇ 8 4
ÖÇ 9 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek