Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705003042020 | SHAKESPEARE AND CRITICAL THEORY II | Ders | 3 | 6 | 6,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin; çağdaş eleştiri kuramları ışığında Shakespeare’in eserleri arasından seçilen oyunları ayrıntılı olarak incelemelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, bu ders, öğrencilerin seçilen eserlerin eleştirel çözümlemesi yaparak, metnin edebi özelliklerini incelemelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Aylin Atilla / Öğr. Gör. Dr. Sena Şahini
1 | 1.Shakespeare’in oyunlarını tarz ve stil olarak tanıyabilme. |
2 | 2.Metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme. |
3 | 3.Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme. |
4 | 4.Metinlerin yazıldığı yüzyılın tarihi, politik ve kültürel değerlerinin ve dinamiklerinin farkına varabilme. |
5 | 5.Edebiyat eleştirisi kuramlarını genel anlamda kavrayabilme. |
6 | 6.Bu kuramları Shakespeare oyunlarına uygulayabilme. |
7 | 7.Shakespeare’in oyunlarını farklı bakış açıları ve eleştirel yöntemlerle değerlendirebilme. |
8 | 8.Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme. |
9 | 9.Oyunlar hakkında saptadıkları bir problemin çözümü konusunda araştırmalar yapıp sonucunu yazılı olarak ifade edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Shakespeare’in trajedileri, komedileri, problem oyunları, eleştirel kuramlar, 17 yy. İngiliz kültürü, tarihi, toplumsal cinsiyet konuları, “öteki” kavramı, etnik, ulusal ve cinsel kimlikler kavramları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar; Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi | ||
2 | The Merchant of Venice (Giriş, 1. Perde) “Shakespeare and the Jews” - James Shapiro | ||
3 | The Merchant of Venice (2. Perde) “Historical Difference and Venetian Patriarchy” - John Drakakis | ||
4 | The Merchant of Venice (3. ve 4. Perde) “Portia’s Ring: Unruly Women and Structures of Exchange in The Merchant of Venice” - Karen Newman | ||
5 | The Merchant of Venice (5. Perde) “If we are like you rest, we will resemble you in that”: Likeness, Race, and Gender in The Merchant of Venice” - Allen Shoalf | ||
6 | Antony and Cleopatra (Giriş, 1. Perde) / King Lear “The Roman Plays” - C. J. Sisson | ||
7 | Antony and Cleopatra (2. ve 3. Perde) “Antony and Cleopatra” - Mark Van Doren | ||
8 | Antony and Cleopatra (4. Perde) “The Imagery of Antony and Cleopatra” - Maurice Charney | ||
9 | Antony and Cleopatra (5. Perde) “It is shaped, sir, like itself”, - Allen Shoaf; “Let Rome in Tiber Melt” - Jan Kott | ||
10 | The Tempest (Giriş, 1. Perde) “Miranda, Where’s Your Sister?: Reading Shakespeare’s The Tempest” - Ann Thompson; “Shakespeare, The Tempest” by Alexander Leggatt | ||
11 | The Tempest (2. Perde) “The Tragic Pattern” - E.M.W. Tillyard; “The Shakespearean Superman” - G. Wilson Knight | ||
12 | The Tempest (3. ve 4. Perde) “Caliban as the American Indian” - Leslie A. Fiedler | ||
13 | The Tempest (5. Perde) “The Mirror of Analogy” - Reuben A. Brower; “From the Introduction to The Tempest” - Frank Kermode | ||
14 | Film Gösterimi: The Merchant of Venice | ||
15 | Film Gösterimi: Twelfth Night | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: The Merchant of Venice Antony and Cleopatra / King Lear The Tempest Kaynakça: Barker, Deborah E., and Ivo Kamps, eds. Shakespeare and Gender: A History. New York: Verso, 1995. Carroll, William C. The Metamorphoses of Shakespearean Comedy. Princeton: Princeton University Press, 1985. Drakakis, John, ed. Alternative Shakespeares—2nd ed.. Oxford: Routledge, 2002. Eagleton, Terry. William Shakespeare. Oxford: Blackwell, 1987. Felperin, Howard. Shakespearean Romance. Princeton: Princeton University Press , 1972. Frye, Northrop. Fools of Time: Studies in Shakespearean Tragedy. Toronto: Toronto University Press, 1967. Greenblatt, Stephen. Will in the World: How Shakespeare Became Shakespeare. New York: W.W. Norton & Co., 2004. Holland, Norman, et al. eds. Shakespeare's Personality. Berkeley: Univ. of California Press, 1989. Jorgens, Jack. Shakespeare on Film. Bloomington: Indiana University Press, 1977. Kermode, Frank. Shakespeare's Language. New York: Farrar Straus Giroux, 2000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 189 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 5 |