Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705003052020 | 18TH CENTURY LİFE AND LITERATURE | Ders | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin 18. yüzyıl İngilteresinin, politik yaşamı, soyal yaşamı, kültürü ve edebiyatı hakkında kapsamlı bilgi edinilmesidir.
Prof Dr. Şebnem Toplu / Dr. Öğr. Üyesi Önder Çetin
1 | 18. yüzyıl İngiliz dili ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olma |
2 | 18. yüzyıl edebiyatındaki edebi tür, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibi olma |
3 | Edebi eleştirel ve tarihsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilme |
4 | İngiliz edebiyatı ve kültürüne dair bilgilerini diğer Batı kültür ve edebiyatları ile Türk kültürü ve edebiyatına karşılaştırmalı olarak uygulayabilme |
5 | Bağımsız düşünme sürecinde analitik stratejiler kullanabilmeleri ve edindikleri bilgileri eleştirel ve yaratıcı süreçlerde yeni fikirler ve projeler üretmede değerlendirebilme |
6 | Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimi, iletişim becerileri, eleştirel bakış açısı ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilme |
7 | Edindikleri bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanabilmeleri ve inisiyatif alarak bağımsız davranma becerisi geliştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1688 yılındaki Şanlı Devrim'den başlayarak, politik gelişmeler, kral ve kraliçeler, politik partiler, tarım ve Endüstri Devrimi, sömürgecilik, suç ve ceza sistemi, Aydınlanma Çağı, sosyla yaşam, sınıf farklılıkları, kadınların konumu, evlilik, güncel yaşam, İngiliz Kilisesi ve Methodizm, romanın ortaya çıkışı ve gelişimi, şiir ve tiyatro, sanalsal yaşam, resim, mimari ve müzik.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | 1688 devrimi, Kraliyet ve politik partiler | ||
3 | Toplumsal yapı hiyerarşik düzen | ||
4 | Aile yapısı | ||
5 | Tarım reformu | ||
6 | Orta sınıfın doğuşu | ||
7 | Daniel Defoe: Moll Flanders Henry Fielding: Joseph Andrews | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Aydınlanma felsefesi | ||
10 | 18 yüzyıl edebiyatına genel bakış | ||
11 | Din ve fraksiyonlar | ||
12 | Sheridan The School for Scandal | ||
13 | Endüstri devrimi | ||
14 | Sosyal yaşam, Güzel sanatlar | ||
15 | Jane Austen: Persuasion | ||
16 | Genel Değerlendirme |
Toplu, Şebnem. Life and Literature in Eighteenth-Century England. İzmir: Ege University Press, 2013, 2018. Heyck, Thomas William. The Peoples of the British Isles: A New History From 1688 to 1870. vol.2. California: Wadsworth, 1992. Defoe, Daniel.Moll Flanders. Austen, Jane. Persuasion. Williamson, David. Kings ve Queens of Britain. Leichester: Webb and Bower, 1991. Rule, J. Albion’s People: English Society 1714-1815 Social and Economic History of England. Essex: Longman, 1992. Hay, Douglas. Eighteenth-Century English Society: Shuttles and Swords. USA: Oxford University Press, 1997.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 3 |