GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
705003062020 VICTORIAN NOVEL Ders 3 6 5,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin İngiliz Viktorya dönemi romanının özelliklerini söz konusu dönemin sosyal, politik, tarihi, ekonomik ve yazınsal arka planı ile ilişkilendirerek tanımasını sağlamaktır. Bu derste öğrenciler, geç dönem Viktorya romanının estetik yönelimi ile erken dönem Viktorya romanının didaktik ve ahlaki eğilimi arasındaki farklılıklar hakkında söz konusu dönemin belli başlı yazarlarının eserlerinden örneklemelerle farkındalık geliştirirler.


Prof. Dr. Fatma Rezzan Silkü


1 Yaşam ve edebiyat arasında yakın ilişki kurabilme.
2 Edebi türler, kavramlar ve terimler ile ilgili yeterli bilgiye sahip olabilme.
3 İngiliz Viktorya dönemi romanının özelliklerini kavrayabilme ve söz konusu dönemin sosyal, politik, tarihi, ekonomik ve yazınsal arka planı hakkında farkındalık tesis edebilme.
4 Eleştirel ve analitik düşünceyi geliştirebilme.
5 İngiliz edebiyatı, kültürü ve dili hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
6 Metin incelemesinde edebi, eleştirel, tarihsel ve dilbilimsel yaklaşımları kullanabilme.
7 Bağımsız düşünme sürecinde analitik stratejiler kullanabilme ve edinilen bilgiyi eleştirel ve yaratıcı süreçlerde ve yeni fikirler üretmede değerlendirebilme.
8 Sınıf, cinsiyet, din ve kültür gibi meseleleri Viktorya dönemi ideolojisi perspektifinden okuyarak tartışabilme.
9 Edinilen bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanabilme ve bağımsız davranma becerisi geliştirebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İngiliz Viktorya dönemi romanının özellikleri, 19. yüzyıl İngilteresi’nin sosyal, politik, tarihi, ekonomik ve yazınsal arka planı, Geç dönem Viktorya romanının estetik yönelimi ile erken dönem Viktorya romanının didaktik ve ahlaki eğilimi arasındaki farklılıklar, Dönemin belli başlı yazınsal akımları, Viktorya dönemi ile ilgili eleştiri ve yazınsal yansımaları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve içeriği
2 Viktorya Dönemi Tarihsel arka plan
3 Endüstrileşme ve roman
4 Erken Viktorya Dönemi ve roman Geç Viktorya Dönemi ve roman Didaktisisizm ve ahlak Estetisizm
5 Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları
6 Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları
7 Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları
8 Ara sınav
9 Film izleme
10 Viktorya Dönemi romanı Toplumsal gerçekçilik Toplumsal sınıf
11 Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları
12 Film izleme
13 Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları
14 Eleştiri ve edebi metinlerdeki yansımaları
15 Film izleme
16 Final Sınavı

Temel Kaynaklar: Brontë, Emily.Wuthering Heights, (New York: W.W. Norton and Comp.), 1990. Dickens, Charles. Great Expectations, (Middlesex: Penguin), 1983. Wilde, Oscar. The Picture of Dorian Gray, (London: Penguin Books), 1994. Yardımcı Kaynaklar: Ackroyd, Peter. Dickens. (London: Minerva), 1990. Allen, Walter. The English Novel, (London: Penguin Books), 1984. Baker, Jr., Houston A. “A Tragedy of the Artist: The Picture of Dorian Gray” NineteenthCentury Fiction, Vol. 24, No. 3 (Dec., 1969), 349-355. http://www.jstor.org/stable/2932864. 17.03.2006 Baldick, Chris. The Concise Oxford Dictionary of Literary Terms, (Oxford: Oxford University Press), 1991. Barnard, Robert. A Short History of English Literature, (Oxford: Basil Blackwell Ltd.), 1987. Beck, Matthew. “Pip’s Unrealistic Expectations in Dickens’s Great Expectations” Great Expectations: Essays. (April14, 2000) http://www.gradesaver.com/greatexpectations/essays/essay1/ Buckley, Jerome Hamilton. The Victorian Temper: A Study in Literary Culture, (Massachusetts: Harvard University Press), 1951. David, Deirdre (ed.). The Cambridge Companion to the Victorian Novel, (Cambridge: Cambridge University Press), 2001. Dobie, Ann B. “Early Stream of Consciousness Writing: Great Expectations” NineteenthCentury Fiction, Vol.25, No.4. ((Mar., 1971), pp. 405-416. http://www.jstor.org/stable/2933119. 21.05.2006



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 3 5 15
Bireysel Çalışma 3 4 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 13 13
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 3
ÖÇ 3 5 3 3
ÖÇ 4 3 4 5 4
ÖÇ 5 5 5 5 3
ÖÇ 6 3 3 3 5 4
ÖÇ 7 4 5 4
ÖÇ 8 3 5 4 5
ÖÇ 9 3 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek