Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705004032020 | SEMINARS IN DRAMA STUDIES I | Ders | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilere dramatik metinleri derinlemesine incelemek için gerekli olan yöntem ve terimleri kazandırmak; öğrencileri çeşitli dönem ve kültürlerden seçilmiş olan dramatik metinlerle tanıştırmak ve bu metinlerin tarihi, kültürel ve bağlamsal arka planıyla metinler arasındaki etkileşimleri çözümleyebilmelerini sağlamak; öğrencilerin analiz, tartışma ve akılcı düşünme ve bunları etkili bir şekilde sunma becerilerini geliştirmektir.
Prof. Dr. Nevin Yıldırım Koyuncu / Öğr. Gör. Dr. Sena Şahini
1 | 1. Temel tiyatro terminolojisi ve eleştirisini kullanarak (Avrupa, Amerika ve Türkiye’den) seçilmiş oyunları tanımak, tanımlamak ve analiz edebilmek. |
2 | 2. Batı Tiyatrosundaki belli başlı gelişmeleri anlayabilmek ve tartışabilmek. |
3 | 3. Başlıca tiyatro türleri ve terimlerini tanımak. |
4 | 4. Tarihsel, kültürel ve biyografik bağlamla seçilen oyunlar arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek. |
5 | 5. Sunum hazırlamak için gruplar halinde çalışmak. |
6 | 6. Kitaplar, makaleler, internet ve tiyatro gösterilerinden oluşan çeşitli kaynaklardan elde edilen bilgiyi özümsemek ve değerlendirmek. |
7 | 7. Akılcı ve tutarlı bir argüman geliştirmek için ilgili bilgiyi sentezleyebilmek. |
8 | 8. Sunulan oyunların sahnelerinden seçilen küçük bir tiyatro gösterisi hazırlamak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tiyatro oyunları, tiyatro eleştirisi kuram ve yöntemleri, tiyatro terminolojisi, tiyatro türleri ve dönemleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | The Beaux’ Stratagem (1707) – George Farquhar | ||
3 | The Beaux’ Stratagem (1707) – George Farquhar | ||
4 | She Stoops to Conquer (1773) – Oliver Goldsmith | ||
5 | She Stoops to Conquer (1773) – Oliver Goldsmith | ||
6 | The School for Scandal (1777) – Richard Brinsley Sheridan | ||
7 | The School for Scandal (1777) – Richard Brinsley Sheridan | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | The Importance of Being Earnest (1895) – Oscar Wilde | ||
10 | The Importance of Being Earnest (1895) – Oscar Wilde | ||
11 | A Doll’s House (1879) – Henrik Ibsen | ||
12 | Pygmalion (1913) - Bernard Shaw | ||
13 | Pygmalion (1913) - Bernard Shaw | ||
14 | Mother Courage and Her Children (1939) – Bertolt Brecht | ||
15 | Mother Courage and Her Children (1939) – Bertolt Brecht | ||
16 | Final Sınavı |
• Şener, Sevda. Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Basımevi, 1991. • Çapan, Cevat. Değişen Tiyatro. İstanbul: Metis Yayınevi, 1992. • Restoration Plays. London: J. M. Dent and Sons Ltd., 1932, 1966 • Hirst, David L. Comedy of Manners. London: Arrowsmith, 1979. • Owen, Susan J. (ed.) A Companion to Restoraion Drama. Oxford: Blackwell, 2008. • Price, Martin. The Restoration and the 18th Century. London: Oxford UP, 1973. • Fisk, Deborah Payne. (ed.) English Restoration Theatre. Cambridge. Cambridge University Press, 2000. • Baldick, Chris. Literary Terms. Oxford: Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ev Ödevi | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 3 | 5 |