Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705002252020 | CULTURAL HISTORY I | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin Avrupa kültürü ve Avrupa’daki sanatsal, edebi, politik, etnik ve entelektüel gelişmeler konusunda bilgilenmelerini, belli başlı dönemleri, akımları, olayları ve bakış açılarını tarihsel süreç içinde değerlendirerek, genelde Avrupa, özelde İngiltere kültür tarihi konusunda eleştirel ve analitik yaklaşımlarını geliştirmelerini sağlamaktır.
Dr. Sena Şahini
1 | 1. İngiliz dili, kültürü ve sanatı hakkında bilgiye sahip olabilme |
2 | 2. Avrupa kültürü ve sanat akımları konusunda bilgiye sahip olabilme |
3 | 3. Yazılı ve görsel metinlerde bulunan kültürel öğeleri saptayabilme |
4 | 4. Avrupa kültürü ve sanatı ile ilgili bilgileri tarihsel süreç içerisinde analiz edebilme |
5 | 5. Edinilen bilgileri edebiyat ve kültür derslerinde uygulayabilme |
6 | 6. Kültürel bilgi birikimini yaşamın diğer alanlarında kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Avrupa’da kültürel ve sanatsal hareketler, mimarlık, resim, edebiyat, müzik ve diğer sanatlar, siyasi, etnik, kültürel ve entelektüel akımlar. Avrupa kültür tarihi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Kültür nedir? Kültür ve uygarlık arasındaki farklar. | ||
3 | Tarih Öncesi Britanya, Tarih öncesi sanat: (Lascaux Mağarası, Tarihöncesi oymalar, Stonehenge) Keltler döneminde Britanya | ||
4 | Britanya’da Roma-Kelt dönemi. Kilise, devlet ve sanat | ||
5 | Anglo-Saxon Dönemi, Beowulf, The Seafarer, | ||
6 | Anglo-Saxon Dönemi Ecclesiastical History of the English Nation, History of the Britons. | ||
7 | Norman Dönemi Henry II, Roma tarzı mimari | ||
8 | Manga Carta ve Parlamentonun doğuşu, Ortaçağ sanatı, Gotik Mimari | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Şövalyelik ve Feodal Sistem, Haçlı seferleri | ||
11 | Sir Gawain and the Green Knight | ||
12 | Kilise, Ortaçağ’da kraliyet ve aristokrasinin sanata katkısı | ||
13 | Büyük Kıtlık dönemi, Veba dönemi, Köylü ayaklanmaları | ||
14 | Britanya’da ortaçağ mimarisi, İngilizce’de değişimler: Orta İngilizce. | ||
15 | Canterbury Tales | ||
16 | Final Sınavı |
• Bazin, Germain. A Concise History of Art from Prehistoric Times to the Present. New York: Bonanza, 1959 • Gombrich, E.H. The Story of Art. London: Phaidon, 1995 • Ford, Borris. Ed. The Cambridge Cultural History. Cambridge: Cambridge UP, 1992 • Tarakçı, Ümit. İngiliz Kültür Tarihi. Ege Üniversitesi Yaynları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 5 | 3 |