Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705002222020 | TEXTUAL ANALYSIS II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin farklı eleştiri kuramlara aşina olmalarını; metin incelemesi yaparken farklı eleştiri kuramlarına başvurabilmelerini; metin incelerken uygun tespitlerde bulunabilmelerini; bu tespitleri uygun kuramlarla destekleyebilmelerini; ve edebi eserler üzerine akademik araştırma destekli inceleme yazısı yazabilmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Züleyha Çetiner Öktem
1 | Eleştiri kuramları hakkında bilgi sahibi olma. |
2 | Edebi metin incelemelerinde kuramlara uygun örnekleri saptayabilme |
3 | Edebi eserlerde öne çıkan temalar ile eserlerin yazıldığı dönemi yorumlayabilme |
4 | Edebi eserleri farklı disiplinlere özgü bakış açılarıyla inceleyebilmeleri |
5 | Edebi eserler üzerine akademik araştırma destekli inceleme yazısı yazabilmeleri |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kuram uygulamaları Lewis Carroll’un Alice Harikalar Diyarında ve J.M. Barrie’nin Peter Pan romanları kullanılarak yapılacaktır. Bu metinleri incelerken mitolojik, psikanalitik, sosyolojik, toplumsal cinsiyet, ve kültürel eleştiri kuramları ağırlıklı olarak kullanılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Eleştiri kuramlarına giriş | ||
2 | Arketip ve Mit Eleştirisi | ||
3 | Arketip ve Mit Eleştirisi | ||
4 | Psikanalitik Eleştiri | ||
5 | Psikanalitik Eleştiri | ||
6 | Sosyolojik Eleştiri | ||
7 | Sosyolojik Eleştiri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Toplumsal Cinsiyet Kuramları | ||
10 | Toplumsal Cinsiyet Kuramları | ||
11 | Biyografik ve Tarihsel Eleştiriler | ||
12 | Biyografik ve Tarihsel Eleştiriler | ||
13 | Coğrafi Kuramlar ve Ekoeleştiri | ||
14 | Coğrafi Kuramlar ve Ekoeleştiri | ||
15 | Uyarlama Çalışmaları: Kitaptan Ekrana, Alice ve Peter Pan | ||
16 | Final Sınavı |
Edebi Eserler • Carroll, Lewis. Alice in Wonderland • Barrie, J.M. Peter Pan Yardımcı Kaynaklar • Barry,Peter. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. NY: Palgrave, 1995. • Guerin, Wilfred L. (et al.). A Handbook of Critical Approaches to Literature. 4th edition. NY: Oxford UP, 1999. • Kennedy, X.J. and Dana Gionia. Literature: An Introduction to Fiction, Poetry, Drama, and Writing. 11th edition. NY: Longman, 2010.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |