GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
705002222020 TEXTUAL ANALYSIS II Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin farklı eleştiri kuramlara aşina olmalarını; metin incelemesi yaparken farklı eleştiri kuramlarına başvurabilmelerini; metin incelerken uygun tespitlerde bulunabilmelerini; bu tespitleri uygun kuramlarla destekleyebilmelerini; ve edebi eserler üzerine akademik araştırma destekli inceleme yazısı yazabilmelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Züleyha Çetiner Öktem


1 Eleştiri kuramları hakkında bilgi sahibi olma.
2 Edebi metin incelemelerinde kuramlara uygun örnekleri saptayabilme
3 Edebi eserlerde öne çıkan temalar ile eserlerin yazıldığı dönemi yorumlayabilme
4 Edebi eserleri farklı disiplinlere özgü bakış açılarıyla inceleyebilmeleri
5 Edebi eserler üzerine akademik araştırma destekli inceleme yazısı yazabilmeleri

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kuram uygulamaları Lewis Carroll’un Alice Harikalar Diyarında ve J.M. Barrie’nin Peter Pan romanları kullanılarak yapılacaktır. Bu metinleri incelerken mitolojik, psikanalitik, sosyolojik, toplumsal cinsiyet, ve kültürel eleştiri kuramları ağırlıklı olarak kullanılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Eleştiri kuramlarına giriş
2 Arketip ve Mit Eleştirisi
3 Arketip ve Mit Eleştirisi
4 Psikanalitik Eleştiri
5 Psikanalitik Eleştiri
6 Sosyolojik Eleştiri
7 Sosyolojik Eleştiri
8 Arasınav
9 Toplumsal Cinsiyet Kuramları
10 Toplumsal Cinsiyet Kuramları
11 Biyografik ve Tarihsel Eleştiriler
12 Biyografik ve Tarihsel Eleştiriler
13 Coğrafi Kuramlar ve Ekoeleştiri
14 Coğrafi Kuramlar ve Ekoeleştiri
15 Uyarlama Çalışmaları: Kitaptan Ekrana, Alice ve Peter Pan
16 Final Sınavı

Edebi Eserler • Carroll, Lewis. Alice in Wonderland • Barrie, J.M. Peter Pan Yardımcı Kaynaklar • Barry,Peter. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. NY: Palgrave, 1995. • Guerin, Wilfred L. (et al.). A Handbook of Critical Approaches to Literature. 4th edition. NY: Oxford UP, 1999. • Kennedy, X.J. and Dana Gionia. Literature: An Introduction to Fiction, Poetry, Drama, and Writing. 11th edition. NY: Longman, 2010.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 4 4 4
ÖÇ 3 5 3 5
ÖÇ 4 4 3 5 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek