Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705003272020 | LITERATURE AND ENVIRONMENT I | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı günümüz ekolojik eleştiri kuramı çerçevesinde öğrencilerin doğa ve edebiyat arasındaki ilişkinin farkına varmalarını sağlamak ve doğanın edebiyat eserlerindeki yerini genis bir İngilizce metin yelpazesini ele alarak tanıtmaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Önder Çetin
1 | Edebiyat ve çevre arasındaki ilişkiyi tarihsel ve kültürel ardalanıyla kavramak. |
2 | Amerikan ve İngiliz edebiyatında yer alan başlıca doğa yazarlarını ve yazınlarını tanımak. |
3 | Doğa ve kültür ikili karşıtlığının tarihsel kökenlerini algılamak. |
4 | Amerikalı ve İngiliz yazarları ve onlar üzerine yazılmış inceleme eserlerini okumaya yönlenmek. |
5 | Ekolojik eleştiri kuramı kapsamında biyo-merkezcilik ve insan merkezcilik gibi tanımları anlamak. |
6 | Edebiyat, çevre ve travma arasındaki ilişkiyi kavramak. |
7 | Edebiyat ve çevre incelemelerini mümkün kılacak beceri ve yetenekleri geliştirmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders “doğa” kavramının kültür içine farklı aktarım biçimlerini inceleyecek ve ekoeleştirinin gelişmesine yardımcı olan terimleri araştıracaktır. Cevre ve edebiyat arasındaki ilişkilerle ilgili eleştirel teoriler okurken öğrenciler ayni zamanda belirlenmiş edebiyat eserlerini bu kuramlar çerçevesinde değerlendireceklerdir. Ekoelestiri ve diğer eleştiri kuramları (feminism, somurgecilik sonrası edebiyat ve çevresel adalet) arasındaki ilişkiler de irdelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Planı. Ekolojik eleştiri nedir? | ||
2 | Doğa ve kültür ikilemi | ||
3 | Ekolojik eleştirinin kökleri. Doğa yazını | ||
4 | Doğa yazını ve insan psikolojisi. | ||
5 | Walden, Henry David Thoreau (Chapters 13-14-15-16-17-18) | ||
6 | Çevre ve edebiyat ilişkisi. Toprak etiği | ||
7 | A Sand County Almanac, Aldo Leopold | ||
8 | Walden veA Sand County Almanac karşılaştırması | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Pastoral'in ekolojik eleştirideki yeri. 1. Dünya Savaşı, Edebiyat ve Doğa ilişkisi | ||
11 | Doğanın iyileştirici gücü ve edebiyat eserlerindeki temsilleri. | ||
12 | Sassoon, Siegfried. Memoirs of an Infantry Officer. | ||
13 | Sassoon, Siegfried. Memoirs of an Infantry Officer. | ||
14 | Final Sınavı |
Blunden, Edmund. Undertones of War. 1928. London: Penguin, 2000. Garrard, Greg. Ecocriticism: The New Critical Idiom. Routledge: London, 2004. Giddens, Anthony. Consequences of Modernism. Oxford: Polity Press, 1991. Gifford, Terry. Pastoral: The New Critical Idiom. New York, NY: Routledge, 1999. Glotfety, Cheryll and Harold Fromm, eds. Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology. Athens, GA: U of Georgia Press, 1996. Leopold, Aldo. A Sand County Almanac. London: Oxford University Press, 1968. Sassoon, Siegfried. Memoirs of an Infantry Officer. 1930. London: Faber&Faber, 2000. Thoreau, Henry D. Walden. Ed. J. Lyndon Shanly. Princeton: Princton University Press, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 101 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 |