| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 705003242020 | THE SHORT STORY II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Kısa Öykü dersi, öyküyü bir edebiyat türü olarak öğretmeyi amaçlayarak çesitli yazarların teknik özelliklerini karşılaştırmaktadır.
Prof. Dr. Şebnem Toplu
| 1 | İngiliz dili ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olma |
| 2 | Edebi tür, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibi olma |
| 3 | Edebi eleştirel ve tarihsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilme |
| 4 | İngiliz edebiyatı ve kültürüne dair bilgilerini diğer Batı kültür ve edebiyatları ile Türk kültürü ve edebiyatına karşılaştırmalı olarak uygulayabilme |
| 5 | Bağımsız düşünme sürecinde analitik stratejiler kullanabilmeleri ve edindikleri bilgileri eleştirel ve yaratıcı süreçlerde yeni fikirler ve projeler üretmede değerlendirebilme |
| 6 | Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimi, iletişim becerileri, eleştirel bakış açısı ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilme |
| 7 | Edindikleri bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanabilmeleri ve inisiyatif alarak bağımsız davranma becerisi geliştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İngiliz ve dünya edebiyatından öyküler üzerinde metin çözümleme ve dönemsel bağlam dikkate alınarak çalışmak. Öğrencilerin çeşitli kriterleri ve kaynakları kullanarak akademik makale yazmayı öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
| 2 | “The Seraph and the Zambezi” Muriel Spark | ||
| 3 | “Mahmud’s Tip” Barry Unsworth | ||
| 4 | “A Day Out for Mehmet Erbil” Louis de Berinere | ||
| 5 | “Winterscape” Anita Desai | ||
| 6 | “Rum and Coke” Jacob Ross | ||
| 7 | “ A Different Ocean” Jacob Ross | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | “A Way to Catch the Dust” Jacob Ross | ||
| 10 | “Red On Black” Fay Weldon | ||
| 11 | “Rapture of the Deep” Robert Ewing | ||
| 12 | “And There Were No Fireflies” Jacob Ross | ||
| 13 | “Don’t Look Back” Daphne du Maurier | ||
| 14 | “Crocodile Tears” A.S. Byatt | ||
| 15 | Kısa öykünün genel yapısı | ||
| 16 | Genel değerlendirme |
Derste işlenen öyküler. Kısa öykülerin özellikleri üzerine çeşitli makaleler.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 94 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 6 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 7 | 3 |