GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
705004172020 MODERN ENGLISH POETRY I Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin temel amacı, 20.Yüzyılın erken dönemindeki bazı tarihsel, toplumsal ve kültürel gelişmeler ışığında, İngiliz Şiiri’nde edebi bir akım olarak ortaya çıkan “Modernizm”i tartışmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; modern dönem İngiliz şiir geleneğinde öne çıkan şairleri ve eserlerini Batı’nın yirminci yüzyıla ilişkin sosyo-politik, ideolojik ve estetik duyarlıklarını göz önünde bulundurarak, kavrayıp; bu eserleri tema ve teknik açıdan tartışma yeteneğine sahip olacaklardır.


Prof. Dr. Atilla SİLKÜ


1 Yirminci yüzyıl İngiliz şiirinin yapılanmasında Amerikan edebiyat geleneğinin etkisini açıklayabilme
2 İngiliz şiir geleneği ile ilgili yayınları okumaktan zevk alış.
3 İngiliz şiir geleneğine ilişkin bilimsel çalışmalar yapmaya adanmışlık.
4 Şiir tekniği ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi.
5 Temaların, dönemin kendine has sosyo-politik ve sanatsal duruşuyla olan etkileşimini yorumlayabilme.
6 Modern dönem İngiliz şiirine teknik açıdan yaklaşabilme ve tema-dil kullanımı arasındaki bağı tartışabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İngiliz-Amerikan şiir geleneği etkileşim, Yirminci yüzyıl Avrupa sosyo-politik duruşu olarak “Modernite”, Yirminci yüzyıl İngiliz şiir geleneği ve “Modernizm”, I. Dünya Savaşı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 İngiliz-Amerikan Şiir Geleneğindeki Etkileşimler, Yirminci yüzyıl Modernitesi ve Modernizm. Şiir inceleme teknik ve kurallarının hatırlanması
3 Hardy, Thomas. "The Convergence of the Twain", "Channel Firing".
4 Yeats, William Butler. "The Second Coming", "Sailing to Byzantium".
5 Eliot, T. S. "The Love Song of J. Alfred Prufrock", "The Waste Land".
6 Eliot, T. S. "The Love Song of J. Alfred Prufrock", "The Waste Land".
7 Eliot, T. S. "The Love Song of J. Alfred Prufrock", "The Waste Land".
8 Ara sınav
9 Owen, Wilfred. "Dulce et Decorum Est", "Anthem for Doomed Youth"
10 Thomas, Dylan. "Do Not Go Gentle into That Good Night" Larkin, Philip. "Church Going".
11 Hill, Geoffrey. “Genesis”
12 Forster, E, M. “What I Believe” Orwell, George. “England, Your England”
13 Amis, Kingsley. "A Dream of Fair Women" Gunn, Thom. "On the Move
14 Tomlinson, Charles. "Through Binoculars". Hughes, Ted. "A Childish Prank"
15 Sınav Öncesi Genel Tekrar
16 Final sınavı

Boulton, Marjorie. The Anatomy of Poetry. London: Routledge, 1988. Bozkurt, Bülent. Literary Terms. Ankara: Hacettepe University Press, 1977. Jones, R.T. Studying Poetry. London: Edward Arnold, 1986. Kermode, Frank and John Hollander (eds.). The Oxford Anthology of English Literature, Vol. II. London: Oxford University Press, 1980. Martin, Graham and P.N.Furbank (eds.). Twentieth Century Poetry: Critical Essays and Documents. Milton Keynes: The Open University Press, 1979.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Quiz 4 1 4
Tartışma 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Performans 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 148

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 4 4 4 5 4
ÖÇ 2 4 3 4
ÖÇ 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 5 5
ÖÇ 5 5 4 4 4
ÖÇ 6 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek