Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705004172020 | MODERN ENGLISH POETRY I | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin temel amacı, 20.Yüzyılın erken dönemindeki bazı tarihsel, toplumsal ve kültürel gelişmeler ışığında, İngiliz Şiiri’nde edebi bir akım olarak ortaya çıkan “Modernizm”i tartışmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; modern dönem İngiliz şiir geleneğinde öne çıkan şairleri ve eserlerini Batı’nın yirminci yüzyıla ilişkin sosyo-politik, ideolojik ve estetik duyarlıklarını göz önünde bulundurarak, kavrayıp; bu eserleri tema ve teknik açıdan tartışma yeteneğine sahip olacaklardır.
Arş. Gör. Dr. Ramazan Saral
1 | Yirminci yüzyıl İngiliz şiirinin yapılanmasında Amerikan edebiyat geleneğinin etkisini açıklayabilme |
2 | İngiliz şiir geleneği ile ilgili yayınları okumaktan zevk alış. |
3 | İngiliz şiir geleneğine ilişkin bilimsel çalışmalar yapmaya adanmışlık. |
4 | Şiir tekniği ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi. |
5 | Temaların, dönemin kendine has sosyo-politik ve sanatsal duruşuyla olan etkileşimini yorumlayabilme. |
6 | Modern dönem İngiliz şiirine teknik açıdan yaklaşabilme ve tema-dil kullanımı arasındaki bağı tartışabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İngiliz-Amerikan şiir geleneği etkileşimi, Yirminci yüzyıl Avrupa sosyo-politik duruşu olarak “Modernite”, Yirminci yüzyıl İngiliz şiir geleneği ve “Modernizm”, I. Dünya Savaşı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
2 | İngiliz-Amerikan Şiir Geleneğindeki Etkileşimler, Yirminci yüzyıl Modernitesi ve Modernizm. Şiir inceleme teknik ve kurallarının hatırlanması Makale: "What is Modern Poetry?" Donald Davie, "Romanticism and Classicism" T. E. Hulme, "Re vers libre" Ezra Pound, "Introduction (Norton Anthology of Modern Poetry)" Ramazani et. al. | ||
3 | Hardy, Thomas. "The Convergence of the Twain", "Darkling Thrush". Makale: "Hardy's Anonymous Sincerity" W. H. Pritchard | ||
4 | Yeats, William Butler. "Sailing to Byzantium", "Byzantium", "Gyres". Makale: "A General Introduction for My Work" Yeats, W. B.". | ||
5 | Eliot, T. S. "The Hollow Men", "The Waste Land". Makale: "The Defeatism of The Waste Land" Craig, David. | ||
6 | Eliot, T. S. "The Hollow Men", "The Waste Land". Makale: "The Defeatism of The Waste Land" Craig, David. | ||
7 | Pound, Ezra. "Canto I" Makale: "A Retrospect", "Melopoeia, Phanopoeia and Logopoeia" Pond, Ezra. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Owen, Wilfred. "Futility", "Anthem for Doomed Youth", "Strange Meeting" Makale: Silkin, Jon. "The Poets of the First World War". | ||
10 | Thomas, Dylan. "And Death Shall Have No Dominion", "The force that through the green fuse drives the flower" Larkin, Philip. "Church Going", "This Be The Verse". Makale: "Notes on the Art of Poetry" Thomas, Dylan. | ||
11 | W. H. Auden "The Shield of Achilles", "Ode to the Medieval Poets" "Funeral Blues" Makale: The Poet and the City" Auden, W. H. | ||
12 | Roethke, Theodore. "Epidermal Macabre", "My Papa's Waltz", Dolor". | ||
13 | Sylvia Plath "Daddy", "Ariel" Makale: "Sylvia Plath" Alvarez, A. | ||
14 | Hughes, Ted. "A Childish Prank", "Thistles", "Hawk Roosting" Makale: "Ted Hughes" Dyson, A. E. | ||
15 | Sınav Öncesi Genel Tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Boulton, Marjorie. The Anatomy of Poetry. London: Routledge, 1988. Bozkurt, Bülent. Literary Terms. Ankara: Hacettepe University Press, 1977. Jones, R.T. Studying Poetry. London: Edward Arnold, 1986. Kermode, Frank and John Hollander (eds.). The Oxford Anthology of English Literature, Vol. II. London: Oxford University Press, 1980. Martin, Graham and P.N.Furbank (eds.). Twentieth Century Poetry: Critical Essays and Documents. Milton Keynes: The Open University Press, 1979. Ramazani, Jahan, et al. The Norton Anthology of Modern and Contemporary Poetry. Volume 1, Modern Poetry. W.W. Norton, 2003.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 4 | 1 | 4 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Performans | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 148 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 |