Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705004212020 | TOPICS IN MULTICULTURALISM I | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, çok kültürlülük hakkında, iki kültürlü kişiliklerin arada kalmışlıkları, aidiyet ve ait olmama kavramları, ırkçılık, ayrımcılık, cinsiyet, asimilasyon ya da tanınma ikilemi ve kimlik bunalımı gibi konulara odaklanmak ve bu çerçevede çeşitli makale, film ve İngiliz Edebiyatından çeşitli eserleri incelemektir.
Prof. Dr. Şebnem Toplu
1 | İngiliz edebiyatı ve kültürüne dair bilgilerini diğer Batı kültür ve edebiyatları ile Türk kültürü ve edebiyatına karşılaştırmalı olarak uygulayabilme |
2 | Bağımsız düşünme sürecinde analitik stratejiler kullanabilmeleri ve edindikleri bilgileri eleştirel ve yaratıcı süreçlerde yeni fikirler ve projeler üretmede değerlendirebilme |
3 | 6. Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimi, iletişim becerileri, eleştirel bakış açısı ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilme |
4 | Edindikleri bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanabilmeleri ve inisiyatif alarak bağımsız davranma becerisi geliştirebilme |
5 | İngiliz dili ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olma |
6 | Edebi tür, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibi olma |
7 | Edebi eleştirel ve tarihsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çok Kültürlülük hakkında çeşitili eserleri incelemek
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Sömürgecilik, sömürgecilik sonrası, emperyalizm, çokkültürlülük | ||
3 | “The Rainbow Sign” by Hanif Kureishi | ||
4 | “My Beautiful Launderette” by Hanif Kureishi | ||
5 | The Lonely Londoners by Samuel Selvon | ||
6 | The Lonely Londoners by Samuel Selvon | ||
7 | Bhaji on the Beach film | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Fruit of the Lemon by Andrea Levy | ||
10 | Fruit of the Lemon by Andrea Levy | ||
11 | Lara by Bernardine Evaristo | ||
12 | Lara by Bernardine Evaristo | ||
13 | White Teeth by Zadie Smith | ||
14 | White Teeth by Zadie Smith | ||
15 | White Teeth by Zadie Smith | ||
16 | Genel değerlendirme |
Kureishi, Hanif. My Beautiful Launderette Selvon, Sam. The Lonely Londoners Levy, Andrea. Fruit of the Lemon. Evaristo, Bernardine. Lara. Smith, Zadie. White Teeth. Önerilen Kaynaklar: Hall, Katherine. “British Cultural Identities and the Legacy of the Empire”. In British Cultural Studies. Oxford: Oxford UP, 2001. 27-40 Lahiri, Shompa. “South Asians in post-imperial Britain: Decolonisation and imperial legacy” in Stuart Ward. British culture and the end of empire. Manchester: Manchester UP, 2001. 200-216 Levy, Andrea. “This is My England” (The Guardian) 19 February 2000. Nasta, Susheila. “Setting Up Home in a City of Words: Sam Selvon’s London Novels” in Other Britain Other British ed. Robert Lee. London: Pluto Press, 1995. 48- 68 Procter, James. Introduction. Dwelling Places. Postwar Black British Writing. Manchester: Manchester UP, 2003. Roscoe, Jane. “From Bombay to Blackpool The construction of Indian femininity in Bhaji on the Beach” Szamosi, Gertrud.” The Concept of National Identity”. British Studies Now. Anthology vol.1-5 97-101 Toplu, Şebnem. “Home(land) or Motherland: Translational Identities in Andrea Levy’s Fruit of the Lemon. Anthurium vol. 3.1. Miami State University, 2005. http://anthurium.miami.edu/volume_3/issue_1/toplu-homeland.htm Toplu, Şebnem. “ ‘Where are you from, originally?’ : race and gender in Bernardine Evaristo’s Lara. Interculture Florida State University, vol.1, 2004. http://interculture.fsu.edu/pdfs/toplu%20race%20and%20gender.pdf
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 |