Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705004222020 | TOPICS IN MULTICULTURALISM II | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Çokkültürlülük dersinde çokkültürlülük kavramı İngiliz edebiyatında yazılmış çeşitli güncel romanlarla incelenmektedir. Etnik kökenli insanlarda kişilik bölünmesi, aidiyet duygusu, transnasyonalizm türü kavramlar sosyal cinsiyet ve ırkçılık kavramları dahilinde değişik açılardan incelenmektedir. Öğrencilere etnik köken farklılığı kavramını değişik temalarla ve anlatım türleriyle irdelemeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.
Prof. Dr. Şebnem Toplu
1 | Kültür ve edebiyatın kazandırdığı bilgi birikimi, iletişim becerileri, eleştirel bakış açısı ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına (öğretmenlik, rehberlik, çevirmenlik, uluslararası ilişkiler, editörlük, vd.) aktarabilme |
2 | Edindikleri bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanabilmeleri ve inisiyatif alarak bağımsız davranma becerisi geliştirebilme |
3 | İngiliz dili ve edebiyatı hakkında bilgi sahibi olma |
4 | Edebi tür, kavram ve terimlerle ilgili bilgi sahibi olma |
5 | Edebi eleştirel ve tarihsel yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilme |
6 | İngiliz edebiyatı ve kültürüne dair bilgilerini diğer Batı kültür ve edebiyatları ile Türk kültürü ve edebiyatına karşılaştırmalı olarak uygulayabilme |
7 | Bağımsız düşünme sürecinde analitik stratejiler kullanabilmeleri ve edindikleri bilgileri eleştirel ve yaratıcı süreçlerde yeni fikirler ve projeler üretmede değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İngiliz edebiyatında çokkültürlülük üzerine çeşitli eserler okumak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Sömürgecilik, sömürgecilik sonrası, emperyalizm, çokkültürlülük | ||
3 | 100 Shades of White - Preeethi Nair | ||
4 | 100 Shades of White - Preeethi Nair | ||
5 | 100 Shades of White - Preeethi Nair | ||
6 | Life isn’t all ha ha hee hee - Meera Syal | ||
7 | Life isn’t all ha ha hee hee - Meera Syal | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Blonde Roots - Bernardine Evaristo | ||
10 | Blonde Roots - Bernardine Evaristo | ||
11 | Brick Lane film | ||
12 | Blonde Roots - Bernardine Evaristo | ||
13 | Bride and Prejudice film | ||
14 | The Adoption Papers - Jackie Kay | ||
15 | The Adoption Papers - Jackie Kay | ||
16 | Genel değerlendirme |
Nair, Preethi. 100 Shades of White. Syal, Meera. Life isn’t all ha ha hee hee. Evaristo, Bernardine. Blonde Roots. Kay, Jackie. The Adoption Papers. Levy, Andrea. Small Island Yardımcı Kaynaklar: Hall, Katherine. “British Cultural Identities and the Legacy of the Empire”. In British Cultural Studies. Oxford: Oxford UP, 2001. 27-40 Lahiri, Shompa. “South Asians in post-imperial Britain: Decolonisation and imperial legacy” in Stuart Ward. British culture and the end of empire. Manchester: Manchester UP, 2001. 200-216 Levy, Andrea. “This is My England” (The Guardian) 19 February 2000. Nasta, Susheila. “Setting Up Home in a City of Words: Sam Selvon’s London Novels” in Other Britain Other British ed. Robert Lee. London: Pluto Press, 1995. 48- 68 Procter, James. Introduction. Dwelling Places. Postwar Black British Writing. Manchester: Manchester UP, 2003. Roscoe, Jane. “From Bombay to Blackpool The construction of Indian femininity in Bhaji on the Beach” Szamosi, Gertrud.” The Concept of National Identity”. British Studies Now. Anthology vol.1-5 97-101 Toplu, Şebnem. “Home(land) or Motherland: Translational Identities in Andrea Levy’s Fruit of the Lemon. Anthurium vol. 3.1. Miami State University, 2005. http://anthurium.miami.edu/volume_3/issue_1/toplu-homeland.htm Toplu, Şebnem. “ ‘Where are you from, originally?’ : race and gender in Bernardine Evaristo’s Lara. Interculture Florida State University, vol.1, 2004. http://interculture.fsu.edu/pdfs/toplu%20race%20and%20gender.pdf
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 4 |