Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
705004302020 | ACADEMIC WRITING VI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin yazma sürecindeki teorik bilgilerini eleştirel metin çözümleme süreci ile birleştirmelerini sağlamaktır. Dersin yazım ve düşünme süreçlerini cilalamaktan öte edebi ve artistik eserlerin yakın okuması ile yazma sürecinin planlanmasını öğretmek diğer amaçları arasındadır. Aynı zamanda etkili ve akademik yazım için alıntılama, kaynak hazırlama, metnin yakından okunması ve alıntı arasındaki bağlantıya dikkat çekerek edebi metin analizi hakkında yazmayı öğretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Funda Civelekoğlu
1 | Edebi ve artistik metinlerin alt okumasını yapabilme ve argüman oluşturabilme. |
2 | Yazma sürecini ve öğelerini tanımlayabilme ve sökebilme. |
3 | Makale yazım süreci için hazırlanma aşamalarını tekrarlayabilme. |
4 | Taslak, beyin fırtınası, vb. yöntemleri kullanabilme ve makale yazma sürecinde kullanabilme. |
5 | Tez cümleciği, buna bağlı konu cümlecikleri ve argümanlar oluşturarak örnek, detay vb. yapıları kullanabilme. |
6 | Giriş, gelişme ve sonuç paragraflarını bütüncül tutarlılık ve bölgesel tutarlılık olarak bağlayabilme. |
7 | Eleştirel ve analitik düşünebilme ve bunları edebi metinlerde kullanabilme. |
8 | İncelenen metin ve yazım aşaması arasında bağlantı kurabilme. |
9 | Karşıt okumalar geliştirebilme ve bu fikirleri ikincil kaynaklarla destekleyebilme. |
10 | MLA kurallarına göre alıntı verebilme ve kaynakça hazırlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yazım ve düşünme aşamaları, konu belirleyebilme ve fikir/argüman üretebilme, Teorik yazım kuralları ve MLA. Paragraf, makale (giriş, gelişme ve sonuç), edebi ve artistik eserler, Beyin fırtınası yöntemleri, çalışma taslağı, alıntılama yöntemleri ve kaynakça oluşturma süreci.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Akademik yazım nedir? Öğeleri nelerdir? Süreç nasıl organize edilir? | ||
2 | Yazma sürecinin aşamaları: Paragraf, konu cümleciği, tutarlılık ve fikir bütünlüğü. Beyin fırtınası yöntemleri. | ||
3 | Edebi metin analizi: The Handmaid’s Tale, Margaret Atwood | ||
4 | Tartışmacı Makale: The Handmaid’s Tale, Margaret Atwood. Ön araştırma, araştırma ve alıntılama yöntemleri. MLA. | ||
5 | Makale nedir? Makalenin öğeleri nelerdir? Giriş, gelişme ve sonuç nasıl yazılır? Karşıt argüman çürütme yöntemleri? Giriş yazma yöntemleri. MLA. | ||
6 | Tez cümlesi nedir? Edebi metin analizi: The Handmaid’s Tale, Margaret Atwood. Tez cümlesi oluşturma çalışmaları ve beyin fırtınası. | ||
7 | Taslak nasıl oluşturulur? Taslağın önemi nedir? Tartışmacı reaksiyon makalesi nedir? Nasıl yazılır? Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro. | ||
8 | İkincil metin okumaları. Araştırma ve alıntılama yöntemleri ve Never Let Me Go, Kazuo Ishiguro üzerine yazılmış incelemeler ve makaleler. Birincil ve ikincil alıntıyı bağlama ve kullanma yöntemleri. MLA | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Edebi metin analizi: Virginia Woolf’tan Orlando | ||
11 | Orlando ve ikincil okumalar, araştırmalar ve tematik analizler. | ||
12 | Orlando üzerine yazma sürecini planlamak : konu, tez cümlesi, tartışma noktaları, karşıt düşünceler ve bağlam. | ||
13 | Orlando ile ilgili planlanan araştırma makaleleri üzerine taslak çalışmaları ve alıntı çalışmaları | ||
14 | Orlando romanı üzerine yazma eyleminin raporlanması | ||
15 | Dönemin değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Temel Kaynaklar: L. Smalley, Redgina, Mary K. Ruetten. Refining Composition Skills: Rhetoric and Grammar for ESL Students. New York: Macmillan Publishing Company, 1986. James, Missy and Alan P. Mirackel. Reading Literature and Writing Argument. England: Pearson, 2012. Woolf, Virginia. Orlando. Any version. Atwood, Margaret. The Handmaid’s Tale. Any version. Ishiguro, Kazuo. Never Let Me Go. Any version. MLA Handbook for Writers of Research Papers. 7th edition. London: Modern Language Association, 2009. Taylor, Gordon. The Student’s Writing Guide for the Arts and Social Sciences. New York: Cambridge University Press, 1989.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 8 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 9 | 2 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 10 | 3 |