Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
706001422004 | BİLGİSAYAR | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu, bilgisayarlar ve enformasyon sistemlerine ilişkin bir giriş dersidir. Öğrencilere bu konuda temel bilgileri ve yaşamları boyunca kullanmak durumunda olacakları enformasyon sitemlerine ilişkin gerekli terminolojiyi temin eder. Bu dersin amacı, öğrencilere, bilgisayarı bir araç, özellikle bir çalışma aracı olarak kullanmaları için gerekli bilgi ve pratik deneyimi sağlamaktır. Öğrencilerin, temel bilgisayar kullanımı ve kelime işlemci programlarına (Word, Open Office vb) dair gerçekleştirecekleri laboratuar egzersizleri sayesinde hem iş hem de okul ortamlarında bu araçları etkili bir şekilde kullanmaya hazır olmaları amaçlanır.
Dr. Öğr. Üyesi Özgür Soysal
1 | Öğrenciler bilgisayarlar ve enformasyon teknolojileri altyapısını bu dersi aldıktan sonra kullanabilir hale gelecektir. |
2 | Öğrenciler genel bilgisayar kavramları ve bilgisayar kullanımı için gerekli temel programlara aşina olacaklar. Öğrenciler belli bir konu hakkında etkin bir şekilde internet araştırması gerçekleştirebilecekler. |
3 | Öğrenciler bilgisayarı bir çalışma ortamı olarak kullanabilecekler ve bu kullanım becerilerini, elektronik dökümanlar oluşturmada ve paylaşmada gösterebilecekler. Öğrenciler istenen şekilde Word dökümanları oluşturabilecekler ve bunları e-postaları aracılığıyla paylaşabilecekler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel bilgisayar kullanımı, bilgisayar ve enformasyon sistemlerine ilişkin temel kavramlara aşina olma, Word dokümanlarını oluşturma ve biçimlendirme, elektronik dosyaları paylaşabilme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarlar, Web: Bir Giriş | ||
2 | Temel Donanım Bilgisi, bilgisayar kullanmaya aşinalık | ||
3 | İnternet ve internet kullanım programları | ||
4 | Temel işletim sistemi kullanımı yetenekleri: sistem yazılımları, uygulamalar, yazılım çalıştırma ve hangi yazılımın çalıştığını tespit edebilme | ||
5 | Dosya ve klasör sistemleri organizasyonu: Klasör oluşturma, adlandırma, yazılım ve dosyaları sabit diskte bulma. Dosya isimlendirme ve farklı yerlere kaydetme. | ||
6 | Klavye kullanma, klavye ve fare alternatif komutları. | ||
7 | Kelime işlemci kullanımına giriş; bir doküman oluşturma, geri getirme ve basma. | ||
8 | Kelime işlemci kullanımı: kopyala, yapıştır, kes, gramer kontrol gibi işlevleri ve font/boyut-stil değiştirme menülerini kullanarak bir dosya düzenleme | ||
9 | Arasınav | ||
10 | İleri düzey dosya düzenleme ve biçimlendirme: başlıklar, dipnotlar, sayfa yapısı, numaralandırma, dizin oluşturma vb. I. Kısım | ||
11 | İleri düzey dosya düzenleme ve biçimlendirme: başlıklar, dipnotlar, sayfa yapısı, numaralandırma, dizin oluşturma vb. II. Kısım | ||
12 | İleri düzey dosya düzenleme ve biçimlendirme: başlıklar, dipnotlar, sayfa yapısı, numaralandırma, dizin oluşturma vb. III. Kısım | ||
13 | Farklı dosya biçimlerini (rtf ve pdf dâhil) ve okuma programlarını kullanma | ||
14 | İletişim: bir ağa bağlanma ve e-posta kullanımı, e-posta ile eklenti yollama. Temel internet güvenliği. I. Kısım | ||
15 | İletişim: bir ağa bağlanma ve e-posta kullanımı, e-posta ile eklenti yollama. Temel internet güvenliği. II: Kısım | ||
16 | Final |
Yok
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Uygulama/Pratik | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 0 | 2 | 5 | |||||||
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 |