Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
706004222001 | 19.YÜZYIL FELSEFE TARİHİ-II | Ders | 4 | 8 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, Alman idealizmini tarihsel koşullar bağlamında ele alır. Bu amaca yönelik olarak, Schelling ve Hegel’in felsefeleri bağlamında, geleneğin modernite ve Aydınlanma ile ilişkisine odaklanır.
Dr. Öğr. Üyesi Aydın Müftüoğlu
1 | 1.Tarihsel koşullar bağlamında Modernite, Alman modernleşmesi ve Alman İdealizmi arasındaki ilişkinin incelenmesi. |
2 | 2.Romantizmin anlam ve öneminin kavranılması |
3 | 3.Schelling’te Romantizm-felsefe geriliminin incelenmesi. |
4 | 4.Schelling’te sanatın yüceltilmesi ile estetizmin kavranılması. |
5 | 5.Hegel’de politika karşıtlığı olarak Kültürcülüğün kavranılması |
6 | 6.Hegel felsefesinde üst-anlatı, tarihsicilik, tarihselcilik, praksis ve ulus-devletin incelenmesi. |
7 | 7.Hegel felsefesinin modernite, liberalizm ve postmodernizm ile ilişkisinin analizi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, Alman İdealizmi’ni Schelling ve Hegel’in felsefelerine odaklanarak inceler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Jena Romantikleri ve Prusya’nın durumu. | ||
2 | Alman İdealizmi’nin Romantikler ile ilişkisi | ||
3 | Felsefe ve Romantizm: Schelling | ||
4 | Schelling’in felsefi niyeti | ||
5 | Schelling’in Modernite ve Aydınlanma’ya bakışı. | ||
6 | Schelling felsefesinin temel kavramları | ||
7 | Schelling’te Romantizm-rasyonalizm gerilimi ve estetizmin kavranılması | ||
8 | Schelling’in mirası | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Hegel’in Schelling eleştirisi ve felsefi niyeti | ||
11 | Hegel’in antropolojisi ve epistemolojisi | ||
12 | Hegel’in fenomenolojisi ve praksis felsefesi | ||
13 | Hegel’in kültür anlayışı. | ||
14 | Hegel’in politik düşüncesinin nihai erimi olarak ulus-devlet. | ||
15 | Hegel’in mirası: Hegel’i okumak ve Hegelcilik | ||
16 | Final Sınavı |
Stace W., Hegel, Dover Publications, GB; 1955 Bowie A. German Philosophy, Basil Blackwell, GB, 2003
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Okuma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 4 |