GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
706004222001 19.YÜZYIL FELSEFE TARİHİ-II Ders 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Bu ders, Alman idealizmini tarihsel koşullar bağlamında ele alır. Bu amaca yönelik olarak, Schelling ve Hegel’in felsefeleri bağlamında, geleneğin modernite ve Aydınlanma ile ilişkisine odaklanır.


Dr. Öğr. Üyesi Aydın Müftüoğlu


1 1.Tarihsel koşullar bağlamında Modernite, Alman modernleşmesi ve Alman İdealizmi arasındaki ilişkinin incelenmesi.
2 2.Romantizmin anlam ve öneminin kavranılması
3 3.Schelling’te Romantizm-felsefe geriliminin incelenmesi.
4 4.Schelling’te sanatın yüceltilmesi ile estetizmin kavranılması.
5 5.Hegel’de politika karşıtlığı olarak Kültürcülüğün kavranılması
6 6.Hegel felsefesinde üst-anlatı, tarihsicilik, tarihselcilik, praksis ve ulus-devletin incelenmesi.
7 7.Hegel felsefesinin modernite, liberalizm ve postmodernizm ile ilişkisinin analizi

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, Alman İdealizmi’ni Schelling ve Hegel’in felsefelerine odaklanarak inceler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Jena Romantikleri ve Prusya’nın durumu.
2 Alman İdealizmi’nin Romantikler ile ilişkisi
3 Felsefe ve Romantizm: Schelling
4 Schelling’in felsefi niyeti
5 Schelling’in Modernite ve Aydınlanma’ya bakışı.
6 Schelling felsefesinin temel kavramları
7 Schelling’te Romantizm-rasyonalizm gerilimi ve estetizmin kavranılması
8 Schelling’in mirası
9 Arasınav
10 Hegel’in Schelling eleştirisi ve felsefi niyeti
11 Hegel’in antropolojisi ve epistemolojisi
12 Hegel’in fenomenolojisi ve praksis felsefesi
13 Hegel’in kültür anlayışı.
14 Hegel’in politik düşüncesinin nihai erimi olarak ulus-devlet.
15 Hegel’in mirası: Hegel’i okumak ve Hegelcilik
16 Final Sınavı

Stace W., Hegel, Dover Publications, GB; 1955 Bowie A. German Philosophy, Basil Blackwell, GB, 2003


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 17 17
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 17 17
Okuma 14 7 98
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 3
ÖÇ 3 5 4 4 3
ÖÇ 4 5 4 4 3
ÖÇ 5 5 4 4
ÖÇ 6 5 4 4
ÖÇ 7 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek