Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
706003692014 | POLİTİK LİBERALİZM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, modernite ile birlikte doğan ve politika ve ekonomide modernitenin temel yapı taşı olarak kabul edilen liberal geleneğin politika ve demokrasi anlayışını farklı filozofların düşünceleri bağlamında inceleyip tartışmaya açmayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Aydın Müftüoğlu
1 | 1.Descartes ile başlayan modernitenin yol açtığı moral-politik sorunsalın tanımlanması. |
2 | 2.Liberal geleneğin temel kavramlarının kavranılması. |
3 | 3.Geleneğe mensup farklı filozofların arasındaki gerilim ve tartışmaların kavranılması. |
4 | 4.Geleneğin tarihsel serüveninin kavranılması. |
5 | Liberal bireyciliğin ve evrensel çoğulcu demokrasi idealinin kavranılması. |
6 | 6.Liberal geleneğe yönelik eleştirilerin ve bunlara verilen yanıtların incelenmesi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, modernliğin temel yapı taşlarından biri olan politik liberalizmin temel kavramlarını ve başlıca temsilcilerini inceler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Modern özne olarak Cogito. | ||
2 | Cogito’nun yol açtığı felsefi-politik sorunlar. | ||
3 | Modern moral ve politik sorunların çözümü olarak liberalizm. | ||
4 | Liberalizmin başlangıcı: Hobbes | ||
5 | Hobbes’un despotik liberalizmi | ||
6 | Despotik liberalizm eleştirisi: Locke | ||
7 | Locke’da çoğulcu demokratik liberalizm. | ||
8 | Gelenekte kırılma: Hume | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Hume’un liberalizmi ve geleneğe yönelttiği eleştiriler | ||
11 | Toplumcu ve faydacı liberalizm: Mill | ||
12 | Mill’in ortak faydaya dayalı liberalizmi. | ||
13 | Bentham’ın gelenek eleştirisi. | ||
14 | Bentham’ın bilimsel hazcılığı ve faydacılığı | ||
15 | Toplumcu liberalizmin değerlendirilmesi. | ||
16 | Final Sınavı |
STRAUSS L. & CROPSEY J. (Ed.), History of Political Philosophy, Rand MacNally Co., Chicago, USA, 1972 STRAUSS L., What is Political Philosophy?, Greenwood Press Publishers, Connecticut, USA, 1973 SABINE G., Siyasal Düşünceler Tarihi, Cilt: I, II, III, Çev: Mete Tunçay, Siyasal Bilimler Derneği, Ankara, 1967
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 166 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 |