Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
703002362007 | KÜLTÜREL COĞRAFYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; kültür ve coğrafya arasındaki ilişkiyi kavratabilmek ve kültürel coğrafyanın temel araştırma konuları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Füsun BAYKAL
1 | Kültür ve coğrafyayı ayrı ayrı tanıyarak aralarında ilişki kurabilme (analiz ve sentez yapabilme) |
2 | Maddi ve manevi kültür, kentsel ve kırsal kültür hakkında bilgi sahibi olabilme, aralarında ilişki kurabilme ve coğrafi yaklaşımlar getirebilme |
3 | Kültürel coğrafyanın araştırma konularını (kültürel yayılma, kültürel ekoloji, kültürel entegrasyon, kültürel coğrafi görünüm, kültürel coğrafi geçmiş vb) öğrenme ve günümüzdeki yaklaşımları kavrayabilme |
4 | Dünya kültür alemleri ve bölgeleri hakkında bilgi sahibi olabilme, coğrafi yorumlar yapabilme |
Yok
Yok
* Kültürün kavramsal çerçevesi (tanımı, tarihçesi, ilkeleri) * Kültürel coğrafyanın tanımı, ilgi alanları ve araştırma konuları * Kültürel yayılma (yayılma şekilleri, rol oynayan faktörler, örnekler) * Kültürel ekoloji (ekoloji, ekosistem, habitat, kültürel ekolojide etkileşimin boyutları, çevresel algılama ve algılama yolları) * Kültürel entegrasyon (nedenler, rol oynayan faktörler, örnekler) * Kültürel coğrafi görünüm (algılama biçimleri, rol oynayan faktörler, kırsal ve kentsel kültürel coğrafi görünümler, örnekler) * Dünya kültür alemleri ve bölgeleri (Avrupa, İslam, Afrika, Şark, Okyanusya) * Kültürel coğrafyada son yaklaşımlar (konular, mekanlar vb)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kültür ve coğrafya kavramlarına açıklık getirilmesi | ||
2 | Kültürel evrimler ve devrimlerin (coğrafi koşullar ve dünyadaki dağılışı, özellikler ve sonuçlar) öz biçimde verilmesi | ||
3 | Maddi-manevi, kentsel-kırsal kültür özelliklerinin tanıtılması | ||
4 | Kültür ve coğrafya arasında ilişkinin kurulması ve kültürel coğrafyanın temellerinin verilmesi | ||
5 | Kültürel coğrafyanın araştırma konularının kavratılması | ||
6 | Kültürel yayılmanın coğrafi temeller üzerinden değerlendirilmesi | ||
7 | Kültürel ekolojinin insan-çevre etkileşimi üzerinden analiz edilmesi (çevresel determinizm ve possibilizm) ve kültürel entegrasyonla ilişkisinin kurulması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kültürel coğrafi görünümün analiz edilmesi (oluşumu, algılama biçimleri, rol oynayan faktörler, kırsal ve kentsel kültürel coğrafi görünümler ve aralarındaki farklar ve benzerlikler) | ||
10 | Dünya kültür alemleri ve bölgeleri hakkında bilgi verilmesi | ||
11 | Avrupa kültür aleminin tanıtılması | ||
12 | İslam kültür aleminin tanıtılması | ||
13 | Afrika kültür aleminin tanıtılması | ||
14 | Şark ve Okyanusya kültür alemlerinin tanıtılması | ||
15 | Kültürel coğrafyada son yaklaşımlar (konular, mekanlar, yayınlar vb) hakkında bilgi verilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Tümertekin, E., Özgüç, N. (2009). Beşeri Coğrafya. İnsan.Kültür.Mekan. Çantay Kitabevi, İstanbul. Güvenç, B. (1996). İnsan ve Kültür. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 |