GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
707002402010 RESEARCH METHODS II Ders 2 4 6,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilerin; betimsel ve korelasyonel araştırma yöntemlerini kavrayabilmesi, alan araştırmalarını ve bu yönteme ilişkin örnekleme ve anket oluşturma yöntemlerini anlayabilmesi , takım olarak bir psikoloji sorusu oluşturabilme ve buna ilişkin ana çalışması planlama yürütebilme ve rapor yazabilme ve sunabilme becerilerinin geliştirebilme, gelişimsel modelleri kavrayabilmesini sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Elvan Arıkan İyilikci


1 Araştırma yöntemlerinin temel ilkelerini kavrayabilme.
2 Bilimsel araştırma yöntemlerini özümseyebilme.
3 Psikolojide kullanılan deneysel yöntemlerde kontrolün sağlanmasında kullanılan teknikleri kavrayabilme
4 Bir bilimsel problem ve hipotez oluşturabilme.
5 Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme
6 Bir araştırmanın sorusunu cevaplayabilmek için araştırma deseni tasarlayabilme.
7 Araştırma raporu yazabilme.
8 Bir makaleyi okuyup anlayabilme ve eleştirebilme.
9 Temel istatistiksel yöntemler ile araştırma deseni arasındaki ilişkileri kavrayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Gözlem yöntemleri, Anket oluşturma, Yarı deneysel araştırma yöntemleri, Tek denekli araştırma desenleri, Araştırma yöntemlerde etik ilkeler, Anket çalışmaları sunumları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Alan Araştırması: Örnekleme
2 Anket soruları özellikleri ve çeşitleri
3 Anketin oluşturulması ve uygulanması
4 Gözlem
5 Gözlem
6 Alan araştırması desenleri: Kesitsel ve boylamsal desenler
7 Yarı deneysel araştırmalar
8 Vize sınavı
9 Korelasyonel yöntemler
10 Tek denekli araştırma yöntemleri
11 Spss İLE ANALİZ, bilgisayara kodlama
12 Niteliksel Araştırma Yöntemleri
13 Psikoloji araştırmalarında etik ilkeler
14 Anket sunumları

(1) Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2012). Research Methods in Psychology 9th Edition. Boston: McGraw-Hill. (2) Seçili makaleler: Observation: Amado, S., Arıkan, E., Kaca, G.¸ Koyuncu, M., & Turkan, N. (2014). How accurately do drivers evaluate their own driving behavior? An on-road observational study. Accident Analysis and Prevention, 63, 65–73. Longitudinal design: Lucas, E. (2005). Time does not heal all wounds: A longitudinal study of reaction and adaptation to divorce. Psychological Science, 16(12). Correlation: Diener, E., Diener, M., & Diener, C. (1995). Factors predicting the subjective well-being of nations. Journal of Personality and Social Pscyhology, 69(5), 851–864. Single-case design: Peck, H. L., Brey, M. A., & Kehle, T. J. (2003). Relaxation and guided imagery: A school based intervention for children with asthma. Psychology in the Schools, 40(6), 657–675.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Takım/Grup Çalışması 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 12 4 48
Alan Çalışması 1 25 25
Rapor Hazırlama 1 25 25
Rapor Sunma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 3
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 4 5
ÖÇ 6 5 4 4
ÖÇ 7 5 3 5 5 5 5 5 4 5 4 3 2
ÖÇ 8 5
ÖÇ 9 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek