Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707002402010 | RESEARCH METHODS II | Ders | 2 | 4 | 6,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin; betimsel ve korelasyonel araştırma yöntemlerini kavrayabilmesi, alan araştırmalarını ve bu yönteme ilişkin örnekleme ve anket oluşturma yöntemlerini anlayabilmesi , takım olarak bir psikoloji sorusu oluşturabilme ve buna ilişkin ana çalışması planlama yürütebilme ve rapor yazabilme ve sunabilme becerilerinin geliştirebilme, gelişimsel modelleri kavrayabilmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Elvan Arıkan İyilikci
1 | Araştırma yöntemlerinin temel ilkelerini kavrayabilme. |
2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini özümseyebilme. |
3 | Psikolojide kullanılan deneysel yöntemlerde kontrolün sağlanmasında kullanılan teknikleri kavrayabilme |
4 | Bir bilimsel problem ve hipotez oluşturabilme. |
5 | Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme |
6 | Bir araştırmanın sorusunu cevaplayabilmek için araştırma deseni tasarlayabilme. |
7 | Araştırma raporu yazabilme. |
8 | Bir makaleyi okuyup anlayabilme ve eleştirebilme. |
9 | Temel istatistiksel yöntemler ile araştırma deseni arasındaki ilişkileri kavrayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gözlem yöntemleri, Anket oluşturma, Yarı deneysel araştırma yöntemleri, Tek denekli araştırma desenleri, Araştırma yöntemlerde etik ilkeler, Anket çalışmaları sunumları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Alan Araştırması: Örnekleme | ||
2 | Anket soruları özellikleri ve çeşitleri | ||
3 | Anketin oluşturulması ve uygulanması | ||
4 | Gözlem | ||
5 | Gözlem | ||
6 | Alan araştırması desenleri: Kesitsel ve boylamsal desenler | ||
7 | Yarı deneysel araştırmalar | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Korelasyonel yöntemler | ||
10 | Tek denekli araştırma yöntemleri | ||
11 | Spss İLE ANALİZ, bilgisayara kodlama | ||
12 | Niteliksel Araştırma Yöntemleri | ||
13 | Psikoloji araştırmalarında etik ilkeler | ||
14 | Anket sunumları |
(1) Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2012). Research Methods in Psychology 9th Edition. Boston: McGraw-Hill. (2) Seçili makaleler: Observation: Amado, S., Arıkan, E., Kaca, G.¸ Koyuncu, M., & Turkan, N. (2014). How accurately do drivers evaluate their own driving behavior? An on-road observational study. Accident Analysis and Prevention, 63, 65–73. Longitudinal design: Lucas, E. (2005). Time does not heal all wounds: A longitudinal study of reaction and adaptation to divorce. Psychological Science, 16(12). Correlation: Diener, E., Diener, M., & Diener, C. (1995). Factors predicting the subjective well-being of nations. Journal of Personality and Social Pscyhology, 69(5), 851–864. Single-case design: Peck, H. L., Brey, M. A., & Kehle, T. J. (2003). Relaxation and guided imagery: A school based intervention for children with asthma. Psychology in the Schools, 40(6), 657–675.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 12 | 4 | 48 |
Alan Çalışması | 1 | 25 | 25 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | |||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 |