Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
10720702T11354 | KİŞİLİK KURAMLARINA YENİ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; insan kişiliğinin doğası, işleyişi, insan davranışını etkileyen faktörler, kişiliğin değerlendirilmesi, psikopatolojinin gelişimi konularına hümanist/varoluşçu kuramların ve treyt yaklaşımlarının nasıl baktığını tanıyacaklar ve verilen vakaların davranışlarını bu yaklaşımlar çerçevesinde açıklayabileceklerdir.
Prof. Dr. Serap Tekinsav Sütcü
1 | Farklı kuramsal yaklaşımların kişiliğe bakışını tanıma |
2 | Farklı kuramları kişiliğin doğası, işleyişi, kökeni ve psikopatolojiye bakışları açılarından birbirleriyle karşılaştırabilme |
3 | Kendisinin ve diğer insanların kişiliğinin doğasını ve kökenlerini açıklayabilme |
4 | Kuramları bilimsel ilkeler doğrultusunda eleştirebilme |
Birinci Öğretim
Kişilik Kuramları
Yok
Bu ders kapsamında şu konular üzerinde durulacaktır: Fromm ve kişilik kuramı, Maslow ve bütüncül dinamik kuram, Rogers ve benlik kuramı, Berne ve Transaksiyonel analiz, Varoluşçu psikoloji, Allport ve Ayırıcı Özellik yaklaşımı, Cattell ve faktör yaklaşımı ve Eysenck'in biyolojik treyt kuramı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar, öğretme ve değerlendirme yöntemleri | ||
2 | E.Fromm ve yaklaşımı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
3 | E.Fromm ve yaklaşımı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
4 | Maslow ve güdülenme kuram | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
5 | Rogers ve Benlik kuramı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
6 | Rogers ve Benlik kuramı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
7 | Berne ve Transaksiyonel Analiz Kuramı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
8 | Berne ve Transaksiyonel Analiz Kuramı(devam) | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
9 | Ara sınav | ||
10 | Varoluşçu Psikoloji: Binswanger, Boss, Frankl, Yalom | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
11 | Ayırıcı özellik (treyt) kuramları ve Allport'un ayırıcı özellik kuramı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
12 | Catell ve Faktör yaklaşımı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
13 | Eysenck ve Biyolojik Treyt Yaklaşımı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrencilerin sunumu) | |
14 | Tartışma: Kuramlara eleştirel bakış. Derse ilişkin geribildirim | tartışma | |
15 | Final Sınavı |
Geçtan, E. (2008). Psikanaliz ve Sonrası. Metis yayınları Yazgan İnanç, B. ve Yerlikaya, E.E. (2018). Kişilik Kuramları. Pegem Akademi Çapri, B. (2023) Geçmişten Günümüze Kişilik Kuramları. Nobel akademik yayıncılık Hall, C. (1998). Theories of Personality. New York: John Wiley & Sons Feist, J. (1990) Theories of Personality. Fort Worth : Holt, Rinehort and Winston Fromm, E. (1993). İnsanda Yıkıcılığın kökenleri. Payel yayınevi Fromm, E. (1999). Özgürlükten Kaçış. Öteki yayınevi Steward, I. & Joines, V. (2017) Günümüzde TA: Transaksiyonel analize Yeni bir Giriş. Eksi yayınları Berne, E. (2001) Hayat Denen Oyun. Kariyer yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |