GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
707003562011 SPOR PSİKOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Dersin amacı, sporun psikolojiyle olan etkileşiminden yola çıkarak sporda etkili olduğu varsayılan psikoloji konularını aktarmaktır. Ders kapsamında motivasyon, takım birlikteliği, algı, rekabet, geri bildirim, pekiştirme ilkeleri, grup ve takım dinamikleri ile dikkat ve konsantrasyonu etkileyen faktörler irdelenmekte ve bu kavramların sporcuların başarısı üzerindeki etkileri tartışılmaktadır.


Doç. Dr. Mehmet Koyuncu


1 Psikolojik kavramların (kişilik özellikleri, motivasyon, stres, kaygı, uyarılmışlık vb.) sporla ilişkilendirilebilmesi
2 Spor psikolojisi alanında yapılan çalışmaları izleyebilme ve sözlü olarak aktarabilme
3 Kütüphane araştırması ve internetten tarama yapabilme
4 Mentörlük konusunda bilgi edinme ve bunu alana uygulayabilme
5 Derste irdelenen kavram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşama uyarlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sporda kişilik özelliklerinin önemi, başarıya güdülenmede motivasyonun etkililiği, uyarılmışlık, stres ve kaygı düzeylerinin etkililiği, rekabet, işbirliği ve grup dinamiklerinin belirleyiciliği, hedef belirlemenin başarılı olmayı ne şekilde etkilediği, mentörlük.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Sporda kişilik özelliklerinin etkililiğini anlayabilme.
3 Motivasyon ve başarıya güdülenme konularını anlayabilme
4 Uyarılmışlık, stres ve kaygıyı anlayabilme
5 Sporda rekabet ve işbirliğini anlayabilme
6 Geribildirim, pekiştirme ilkelerini kavrayabilme
7 Geribildirim, pekiştirme ilkelerini kavrayabilme
8 Grup ve takım dinamiklerini fark edebilme
9 Hedef belirlemenin önemini kavrayabilme
10 Liderlik
11 Sporda İletişim
12 Ara sınav
13 Sporda psikolojik beceri eğimine giriş
14 Saldırganlık
15 Benlik algısı
16 Fiziksel aktivite ve özyeterlilik

Konter E., “Sporda Motivasyon”, Saray Yayınevi , 1995 Konter E., “Sporda Stres ve Performans”, Saray Yayınevi, 1996 TavacıoĞlu L., “Spor Psikolojisi Bilişsel DeĞerlendirmeler”, BaĞırgan Yayınevi , 1999 Suinn R., “Zihinsel Antrenman Kılavuzu” Üev. Tanju BaĞırgan, BaĞırgan Yayınevi, 1996


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 26 26
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3 3 4
ÖÇ 2 3 4 4
ÖÇ 3 3 4 4
ÖÇ 4 5 2 4 3 4 4 4
ÖÇ 5 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek