Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707001332012 | İSTATİSTİĞE GİRİŞ I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
This is a course aiming to teach basic statistics in psychology and social sciences. This is a course aiming to teach basic statistics in psychology and social sciences.
Doç Dr. Mediha Korkmaz
1 | 1. Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramların anlaşılması. |
2 | 2. Temel istatistiksel yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi. |
3 | 3. Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme |
4 | 4. Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme. |
5 | 5. İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme.. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Basic concepts (variable, population, sampling, experimental and corelational methods, measurement, measurement errors, scales), Frequency tables, frequency distributions and graphical representations, Cumulative frequency distributions and Introduction to central tendency, Central tendency measures, Variance, skewness and kurtosis, Percentile ranks, Standard error, Correlation, Regression
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Introduction of the course content and the concept of statistics in social sciences | ||
2 | Temel kavramlar (değişken, evren, örneklem, deneysel ve korelasyonel methotlar, ölçme, ölçmenin hataları, ölçek ve ölçekleme seviyeleri) | ||
3 | Frekans tabloları, frekans dağılımları, frekans dağılımlarının grafik gösterimleri | ||
4 | Toplamlı frekans dağılımları ve Merkezi eğilim ölçümleri’ne giriş | ||
5 | Merkezi eğilim ölçümleri (mod, medyan, ortalama) | ||
6 | Değişim ölçümleri Varyans, kayış ve basıklık ölçümleri | ||
7 | Yüzdelik dilimler, standart hata | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Normal dağılımın özellikleri ve z puanları | ||
10 | Normal dağılım ve Standart puanlar | ||
11 | Korelasyon (Pearson) | ||
12 | Korelasyon (Pearson), Korelasyon katsayısının anlamlılığı | ||
13 | Korelasyon (Spearman rho ve diğer korelasyon katsayıları) | ||
14 | Regresyon ve yordama | ||
15 | Regresyon ve yordama | ||
16 | Final sınavı |
Büyüköztürk,Ş.,Çokluk,Ö.&Köklü,N.(2011). Sosyal bilimler için istatistik, Pegem Akademi, Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |