GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
707002512016 İSTATİSTİK UYGULAMALARI Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, parametrik ve non-parametrik hipotez testlerini kavratmaktır. Ders kuramsal ve SPSS uygulamaları ile sürdürülecektir. Dersin sonunda öğrencilerin temel istatistiksel hipotez testlerini gerçek veriler üzerinde kullanabilir hale gelmeleri hedeflenmektedir.


Doç.Dr.Mediha Korkmaz


1 1. Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramları anlayabilme.
2 2. Hipotez test etmenin aşamalarının kavramsal ve sayısal olarak öğrenebilme.
3 3. SSPS programıyla veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme.
4 4. Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme.
5 5. İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, APA formatına uygun hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme.

Birinci Öğretim


İstatistiğe Giriş I ve II derslerinden başarılı ve en az CC almış olmak. SPSS programını kullanıyor olmak.


[Yok]


Bu derste iki ve çok yönlü varyans analizleri, tekrarlı ölçümler için ANOVA, Mix desen ANOVA, Mann-Whitney U-testi, Wilcoxon İşaret testi, Kruskal varyans analizi, Friedman test, gibi temel konular işlenecektir..


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı:Kapsamı, önemi ve kurallar
2 İlişkisiz örneklemler için İki yönlü varyans analizi
3 Etkileşim ve grafik yorumu
4 İlişkisiz örneklemler için İki yönlü varyans analizi
5 Bağımlı Ölçümler İçin Tek Yönlü Varyans Analizi
6 Bağımlı Ölçümler İçin Tek Yönlü Varyans Analizi
7 Karışık Ölçümler İçin İki-Faktörlü Varyans Analizi
8 Karışık Ölçümler İçin İki-Faktörlü Varyans Analizi
9 Ara sınav
10 Nonparametrik dağılımlar, ranklar
11 Mann-Whitney U-testi
12 Wilcoxon işaret testi
13 Kruskall Wallis testi
14 Friedman testi
15 Genel değerlendirme

Büyüköztürk, Ş. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları Ve Yorum.(Pegem Akademi Yayıncılık) Dancey,C.P, Reidy,J. (2004). Statistics without maths for psychology. 3th Ed. London: Pearson Education Limited.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 8 3 24
Rapor Sunma 9 6 54
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 2 2 5 5 5 4 4 4 2 2 4 5 4 4
ÖÇ 2 5 2 3 5 5 5 3 4 4 2 2 4 5 4 4
ÖÇ 3 5 2 3 5 5 5 3 3 4 2 2 4 5 2 3
ÖÇ 4 5 2 3 5 5 5 4 4 4 2 2 4 5 4 4
ÖÇ 5 5 2 2 5 5 5 5 4 4 2 2 4 4 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek