Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707002572016 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I | Ders | 2 | 3 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere, gelişim psikolojisinde kullanılan temel kavramları, kuramları ve araştırma yöntemlerini öğretmek ve insanın yaşam boyu gelişim (örn: doğum öncesi, bebeklik, çocukluk) sürecinde yaşadığı fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim alanları hakkında bilgi sağlamaktır.
Doç. Dr. Aysun Doğan
1 | Gelişim psikolojisinin doğasını anlamak. |
2 | Temel gelişim psikolojisi kavramlarını tanımlayabilmek. |
3 | Temel gelişim kuramsal yaklaşımlarını açıklayabilmek. |
4 | Gelişim psikolojisindeki araştırma yöntemlerinin temel ilkelerini kavramak. |
5 | Kütüphane ve internet araştırması yapmak. |
6 | Araştırma sonuçlarını ve kişisel görüşleri yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmek. |
7 | Analitik ve eleştirel düşünmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gelişim psikolojisi kuramları, araştırma yöntemleri, doğum öncesi-bebeklik-çocukluk dönemlerinde fiziksel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dersin içeriği hakkında konuşma. | ||
2 | Giriş: Yaşam boyu bakış açısı Gelişimin doğası | ||
3 | Giriş: Gelişim psikolojisi kuramları Araştırma yöntemleri | ||
4 | Biyolojik Başlangıçlar: Gelişimin genetik temelleri Kalıtım ve Çevre | ||
5 | Doğum Öncesi Gelişim: Doğum öncesi Doğum Doğum sonrası | ||
6 | Bebeklikte Fiziksel Gelişim: Motor gelişim Duyusal ve algısal gelişim | ||
7 | Bebeklikte Bilişsel Gelişim: Öğrenme ve hatırlama Dil gelişimi | ||
8 | Bebeklikte Sosyo-Duygusal Gelişim: Kişilik gelişimi Bağlanma | ||
9 | VİZE SINAVI | ||
10 | Bebeklikte Sosyo-Duygusal Gelişim: Kişilik gelişimi Bağlanma | ||
11 | Erken Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim: Dil gelişimi Eğitim | ||
12 | Erken Çocuklukta Sosyo-Duygusal Gelişim: Aileler Akran ilişkileri | ||
13 | Orta ve Geç Çocuklukta Fiziksel ve Bilişsel Gelişim: Sağlık Engelli Çocuklar Dil gelişimi | ||
14 | Orta ve Geç Çocuklukta Sosyo-Duygusal Gelişim | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı: Santrock, J. W. (2012). Yaşam Boyu Gelişim. Ankara: Nobel Yayınevi (Çeviri Ed: Galip Yüksel)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Ev Ödevi | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |