Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707003572016 | KİŞİLİK KURAMLARI | Ders | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; insan kişiliğinin doğası, işleyişi, insan davranışını etkileyen faktörler, kişiliğin ölçülmesi, psikopatolojinin gelişimi konularına Freudyen ve Neofreudyen kuramsal bakışları tanıyacaklar ve verilen vakaların davranışlarını bu yaklaşımlar çerçevesinde açıklayabileceklerdir.
Prof. Dr. Serap Tekinsav Sütcü
1 | Kişiliği tanımlayabilme |
2 | Freudyen ve Neofreudyen kuramsal yaklaşımların kişiliğe bakışını tanıma |
3 | Freudyen ve NeoFreudyen kuramları kişiliğin doğası, işleyişi, kökeni ve psikopatolojiye bakışları açılarından birbirleriyle karşılaştırabilme |
4 | Kendisinin ve diğer insanların kişiliğinin doğasını ve kökenlerini açıklayabilme |
5 | Kuramları bilimsel ilkeler doğrultusunda eleştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında; kişiliğin tanımı, kişilik kuramlarında temel varsayımlar, kişilik kuramlarının içerdiği alanlar, Freud ve Psikanalitik kuram, ego psikolojisi, Jung ve analitik kuram, Adler ve Bireysel psikoloji, Sullivan ve ilişkiler kuramı, Horney ve Bütüncül yaklaşım üzerinde durulmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar, öğretme ve değerlendirme yöntemleri | Öğretim üyesinin sunumu | |
2 | Kişiliğin tanımı. Kişilik kuramlarında temel (felsefi) varsayımlar | Öğrencilerin görüşlerini tartışma | |
3 | Felsefi yaklaşımlar (devam) Kişilik kuramlarının içerdiği alanlar | Öğrencilerin görüşlerini tartışma | |
4 | S. Freud ve Psikanalitik kuram | belgesel film izleme ve tartışma | |
5 | S. Freud ve Psikanalitik kuram (devam) | Öğretim üyesinin sunumu | |
6 | Ego psikolojisi | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrenci sunumu) | |
7 | C. Jung ve Analitik kuram | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrenci sunumu) | |
8 | Jung ve Analitik kuram (devam) | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrenci sunumu) | |
9 | Ara Sınav | ||
10 | A. Adler ve Bireysel Psikoloji | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrenci sunumu) | |
11 | A. Adler ve Bireysel Psikoloji (devam) | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrenci sunumu) | |
12 | H.S. Sullivan ve İlişkiler kuramı | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrenci sunumu) | |
13 | K. Horney ve Psikanalitik sosyal kuram | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrenci sunumu) | |
14 | K. Horney ve Psikanalitik Sosyal Kuram | öğretim üyesinin sunumu (varsa gönüllü öğrenci sunumu) | |
15 | Tartışma: Kuramlara eleştirel bakış ve kuramları birbiriyle karşılaştırma. Derse ilişkin geribildirim | tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Geçtan, E. (2008). Psikanaliz ve Sonrası. Metis yayınları Yazgan İnanç, B. ve Yerlikaya, E.E. (2018). Kişilik Kuramları. Pegem Akademi Çapri, B. (2023) Geçmişten Günümüze Kişilik Kuramları. Nobel akademik yayıncılık Hall, C. (1998). Theories of Personality. New York: John Wiley & Sons Freud, S.(1994) Psikanalize Giriş Dersleri. Öteki Yayınevi Jung, C.G. (1997). Analitik Psikoloji. Payel Yayınları Adler, A. (2005) Bireysel Psikoloji. Say yayınları Adler A. (2000) Eğitimi zor çocukların psikolojisi. Kariyer yayınları Horney, K. (1994) Psikanalizde yeni yollar. Öteki yayınevi Horney, K. (1995) Kadın Psikolojisi. Öteki yayınevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 138 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |