Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707003592016 | BIOLOGICAL PSYCHOLOGY I | Ders | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Dersin amaçları: 1. Uyanıklık ve uykunun beyinde nasıl düzenlendiğini anlamak 2. Cinsiyet gelişimi ve üreme davranışlarının düzenlenişini anlamak 3. Duyguların oluşumunu açıklamaya çalışan teorileri ve korku, endişe, agresyon ve ödülün beyinde nasıl düzenlendiğini anlamak 4. Farklı bellek tiplerini, öğrenme ve bellek ile ilişkili beyin bölgeleri ve bu bellek tiplerinin altında yatan moleküler mekanizmaları anlamak 5. Algı ile ilişkili serebral kortikal alanları ve algının nasıl oluştuğunu anlamak
Prof. Dr. Burcu Balkan
1 | Homeostaz bağlamında susama ve yeme davranışı ile vücut ısısının düzenleniş mekanizmalarını açıklayabilmek. |
2 | Cinsiyet gelişimi ve üreme davranışının düzenlenişini açıklayabilmek. |
3 | Hücreler arası endokrin ve nöroendokrin iletişim yollarını açıklayabilmek. |
4 | Endokrin bezlerin salgıladıkları hormonların vücuttaki temel etkilerini ve stres yanıtının düzenlenişini açıklayabilmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
1. Uyanıklık ve uyku ile ilişkili nöral devreler 2. Emosyonları düzenleyen nöral devreler ve limbik sistem 3. Kemirgenler ve insanlarda seksüel diferansiyasyon ve üreme davranışının düzenlenişi 4. Farklı bellek tipleri, öğrenme ve bellek ile ilişkili beyin bölgeleri ve bu süreçlerin altında yatan moleküler mekanizmalar 5. Algı ile ilişkili serebral kortikal alanların işlevleri, algı nasıl oluşur?
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hücre ve organellerin işlevleri Membrandan madde geçiş yolları | ||
2 | Uyarılabilir hücrelerde dinlenim ve aksiyon potansiyeli | ||
3 | Hücreler arası iletişim tipleri Hücreler üzerindeki reseptör tipleri ve reseptörlerin işlevleri | ||
4 | Endokrin iletişime giriş Hormonların sınıflandırması ve etki mekanizmaları Geri bildirim mekanizmaları | ||
5 | Hipotalamusun salgılatıcı/baskılayıcı nörohormonları ve etkileri Ön ve arka hipofiz hormonları ve etkileri | ||
6 | Adrenal bez hormonları ve etkileri Tiroid hormonları ve etkileri | ||
7 | Pankreas hormonları ve etkileri Pineal bez hormonları ve etkileri Gonadal hormonlar ve etkileri | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Stres yanıtı ve düzenlenişi | ||
10 | Homeostaz Vücutta ısının düzenlenmesi | ||
11 | Susama, vücutta su-elektrolit miktarının düzenlenmesi | ||
12 | Besin ve enerji miktarının düzenlenmesi | ||
13 | Besin ve enerji miktarının düzenlenmesi | ||
14 | Cinsiyet gelişimi ve üreme davranışı I | ||
15 | Cinsiyet gelişimi ve üreme davranışı II | ||
16 | Cinsiyet gelişimi ve üreme davranışı III |
1. Breedlove, Rosenzweig, Watson (2007) Biological Psychology, Sinauer Associates, Inc 2. Breedlove, Watson (2017) Behavioral Neuroscience, Sinauer Associates, Inc
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 29 | 2 | 58 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 11 | 5 | 55 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 |