Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707003642016 | PSİKOMETRİ-II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencilere test geliştirmede madde analizini tanıtmak ve öğrencileri farklı test geliştirme alanlarında (yetenek, ilgi, kişilik gibi) çeşitli ölçme prensipleri ve sorunları hakkında bilgilendirmektir.
Doç. Dr. Mediha Korkmaz
1 | Psikolojinin farklı alanlarında kullanılan çeşitli test ve envanterleri psikometrik özelliklerine göre değerlendirebilme |
2 | Bir ölçeğin maddelerinin içeriğini çalışmak ve değerlendirebilme |
3 | Madde analizi yardımıyla ölçek geliştirme |
4 | Faktör analizi yardımıyla, ölçme araçlarının yapı geçerliğini incelemek |
5 | Bir psikolojik ölçek/testin norm tablolarını oluşturabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders öğrencileri; psikolojinin farklı alanlarında geliştirilen testlerle ilgili bilgi vermek ve bir test geliştirme sürecini yaşatarak onlara deneyim kazandırmak üzere düzenlenmiştir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve içeriği | ||
2 | Ölçme ve ölçek geliştirmede temel kavramlar | ||
3 | Ölçek çeşitleri ve Ölçek uyarlama | ||
4 | Madde analizine giriş | ||
5 | Madde analizi yöntemleri | ||
6 | Amprik veri üzerinde madde analizi | ||
7 | Güvenirlik tahmin yöntemleri: test-tekrar test, paralel test, testi yarıya bölme yöntemleri | ||
8 | Faktör analizine giriş | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Açımlayıcı faktör analizi uygulama | ||
11 | Doğrulayıcı faktör analizi | ||
12 | Normlar ve standart puanlar | ||
13 | Norm tablolarının hazırlanması | ||
14 | Yetenek, zeka, kişilik testleri ve çeşitli problemler | ||
15 | Psikolojik ölçme araçlarının psikometrik özellikleri - makale tartışma |
Kaplan, R. M. (2009). Psychological Testing. Belmont: Wadsworth. Condon, M. E., Hollis-Sawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing (Selected sections). Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition). Kline, P. (1991). Intelligence: The Psychometric View (Chapter 2-Factor Analysis). Routledge. London.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 37 | 37 |
Ev Ödevi | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |