GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
707003642016 PSİKOMETRİ-II Seçmeli Ders Grubu 3 6 5,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, öğrencilere test geliştirmede madde analizini tanıtmak ve öğrencileri farklı test geliştirme alanlarında (yetenek, ilgi, kişilik gibi) çeşitli ölçme prensipleri ve sorunları hakkında bilgilendirmektir.


Doç. Dr. Mediha Korkmaz


1 Psikolojinin farklı alanlarında kullanılan çeşitli test ve envanterleri psikometrik özelliklerine göre değerlendirebilme
2 Bir ölçeğin maddelerinin içeriğini çalışmak ve değerlendirebilme
3 Madde analizi yardımıyla ölçek geliştirme
4 Faktör analizi yardımıyla, ölçme araçlarının yapı geçerliğini incelemek
5 Bir psikolojik ölçek/testin norm tablolarını oluşturabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders öğrencileri; psikolojinin farklı alanlarında geliştirilen testlerle ilgili bilgi vermek ve bir test geliştirme sürecini yaşatarak onlara deneyim kazandırmak üzere düzenlenmiştir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve içeriği
2 Ölçme ve ölçek geliştirmede temel kavramlar
3 Ölçek çeşitleri ve Ölçek uyarlama
4 Madde analizine giriş
5 Madde analizi yöntemleri
6 Amprik veri üzerinde madde analizi
7 Güvenirlik tahmin yöntemleri: test-tekrar test, paralel test, testi yarıya bölme yöntemleri
8 Faktör analizine giriş
9 Arasınav
10 Açımlayıcı faktör analizi uygulama
11 Doğrulayıcı faktör analizi
12 Normlar ve standart puanlar
13 Norm tablolarının hazırlanması
14 Yetenek, zeka, kişilik testleri ve çeşitli problemler
15 Psikolojik ölçme araçlarının psikometrik özellikleri - makale tartışma

Kaplan, R. M. (2009). Psychological Testing. Belmont: Wadsworth. Condon, M. E., Hollis-Sawyer L. A. ve Thornton G. C. (2002). Exercises in Psychological Testing (Selected sections). Boston: Allyn & Bacon (Pearson Education Edition). Kline, P. (1991). Intelligence: The Psychometric View (Chapter 2-Factor Analysis). Routledge. London.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 37 37
Ev Ödevi 2 20 40
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 2 2 5 5 5 5 3 3 3 3 4 4 5 3
ÖÇ 2 5 2 2 5 5 5 5 2 3 3 3 4 4 5 3
ÖÇ 3 5 1 2 5 5 5 5 2 4 2 3 4 4 5 3
ÖÇ 4 5 2 2 5 5 5 5 2 4 2 3 4 4 5 3
ÖÇ 5 5 2 4 5 5 5 5 2 5 2 4 4 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek