Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707004562016 | HUMAN MEMORY | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 6,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, insan belleğinin çeşitli alanlarıyla ilgili güncel kuram ve araştırmaların detaylı şekilde gözden geçirilmesi ve tartışılmasıdır. Bir diğer amaç ise, çağdaş deneysel psikoloji kapsamında insan belleğini araştırma yöntemleri incelemektir.
Dr. Öğr. Üyesi Aycan Kapucu
1 | İnsan belleğinin organizasyonu ile ilgili güncel kuramların kavranması. |
2 | İnsan belleği çalışmalarında kullanılan yöntem ve tekniklerin öğrenilmesi. |
3 | Temel psikoloji prensiplerinin bellek araştırmalarının spesifik konularına uygulanması. |
4 | Bellek kuramlarının prensiplerinin eğitim, hukuk, sinirbilim, insan gelişimi ve bilişsel bilim gibi diğer alanlara uygulanabilirliğinin kavranması. |
5 | Günlük yaşam olaylarına dâhil olan bellek süreçlerinin tespit edilip açıklanabilmesi. |
Yok
Bilginin edinilmesi, depolanması ve geri getirilmesi süreçleriyle ilgili kuram ve araştırmaların gözden geçirilmesi. Ele alınacak konular: çalışma belleği, kodlama ve geri getirme süreçleri, örtük bellek ve çoklu bellek sistemleri, belleğin yeniden yapılandırılma süreçleri, tanık belleği, yaşlanma ve bellek, belleğin nöropsikolojik temelleri, üstbellek ve duygusal bellek
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin incelenmesi | ||
2 | Bellek Araştırmaları | ||
3 | Çalışma Belleği | ||
4 | Bildirimsel olmayan bellek, örtük bellek | ||
5 | Epizodik Bellek | ||
6 | Epizodik Bellek | ||
7 | Semantik Bellek | ||
8 | Otobiyografik Bellek | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Bellek ve Gerçeklik & Görgü tanığı belleği | ||
11 | Duygusal Bellek | ||
12 | Yaşlanma ve Bellek | ||
13 | Adaptif Bellek | ||
14 | Belleği güçlendirme teknikleri | ||
15 | Film Değerlendirme |
Radvansky (2017). Human Memory. Routledge-Pearson + A collection of journal articles (listed in the course schedule below) Foer (2012). Einstein ile Ay Yürüyüşü. Altın Kitaplar. Schacter (2011). Hafızanın Yedi Günahı. Pozitif Yayınları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 |