GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
707004582016 KİŞİLİK TESTLERİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; sıklıkla kullanılan objektif ve projektif kişilik testlerinin geliştirilme amaçları ve yöntemlerini, ne gibi özellikleri ölçtüğünü, standardizasyonu yapılmış kişilik ölçüm araçlarının uygulanma, puanlanma, yorumlanma ve sonuçlarının raporlanmasına dair stratejileri öğrenmesini sağlamaktır.


Dr Öğretim Üyesi Pınar Acet


1 Kişilik testçiliğinde etik konuların farkına varabilme
2 Standardizasyonu yapılmış kişilik ölçüm araçlarının psikometrik özellikleri hakkında bilgi sahibi olma
3 Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri ve Beş Faktör Kişilik Envanteri gibi çeşitli kendilik bildirim ölçüm araçlarını uygulama, puanlama ve yorumlamayı yapabilme.
4 Rotter Cümle Tamamlama Testini uygulama ve yorumlayabilme
5 Bir insan çiz ve ev ağaç yol çiz testini uygulama ve yorumlamayı yapabilme
6 Tematik Algı Testi hakkında giriş düzeyinde uygulama, yorumlama ve raporlama bilgisine sahip olma.
7 Bir insan çiz ve ev ağaç yol çiz testi hakkında giriş düzeyinde uygulama, yorumlama ve raporlama bilgisine sahip olma.

Birinci Öğretim



Yok


Önemli standardizasyonu yapılmış kişilik ölçüm araçlarının psikometrik özellikleri: Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri, Tematik Algı Testi, Rorschach Mürekkep Lekesi Testi, Rotter Cümle Tamamlama Testi, Bir İnsan Çiz Testi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Kişilik değerlendirmesinin tarihi Kişilik değerlendirme süreci Kişilik değerlendirmesinin psikometrik temelleri Kişilik değerlendirmesinde etik
3 Öz Bildirim Ölçekleri (MMPI/I)
4 Öz Bildirim Ölçekleri (MMPI/II)
5 Öz Bildirim Ölçekleri (Big-five)
6 Öz Bildirim Ölçekleri (Öğrenci sunumları I)
7 Öz Bildirim Ölçekleri (Öğrenci sunumları II)
8 Ara Sınav
9 Projektif Testlere Giriş
10 Tematik Algı Testi
11 Bir İnsan Çiz Testi
12 Rorschach Mürekkep Lekesi Testi
13 Rotter Cümle Tamamlama Testi
14 Projektif Testker (Öğrenci sunumları I)
15 Projektif Testler (Öğrenci sunumları II)

Sorias, O. (1998). MMPI uygulama ve yorumlama rehberi İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.. Ogdon (1975). Projective Drawings. New Jersey: Prentice Hall. Weiner, I. B., & Greene, R. L. (2017). Handbook of personality assessment. John Wiley & Sons.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 3 5 15
Rapor Hazırlama 3 4 12
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 165

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 5 4 5 2 3 4 4 3 3 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 5 4 5 2 3 4 4 3 3 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 5 4 5 2 3 4 4 3 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 5 5 4 5 2 3 4 4 3 3 5 5 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 4 5 2 3 4 4 3 3 5 5 5 5
ÖÇ 6 4 5 5 4 5 2 3 4 4 3 3 5 5 5 5
ÖÇ 7 4 5 5 4 5 2 3 4 4 3 3 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek