Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707004582016 | KİŞİLİK TESTLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; sıklıkla kullanılan objektif ve projektif kişilik testlerinin geliştirilme amaçları ve yöntemlerini, ne gibi özellikleri ölçtüğünü, standardizasyonu yapılmış kişilik ölçüm araçlarının uygulanma, puanlanma, yorumlanma ve sonuçlarının raporlanmasına dair stratejileri öğrenmesini sağlamaktır.
Dr Öğretim Üyesi Pınar Acet
1 | Kişilik testçiliğinde etik konuların farkına varabilme |
2 | Standardizasyonu yapılmış kişilik ölçüm araçlarının psikometrik özellikleri hakkında bilgi sahibi olma |
3 | Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri ve Beş Faktör Kişilik Envanteri gibi çeşitli kendilik bildirim ölçüm araçlarını uygulama, puanlama ve yorumlamayı yapabilme. |
4 | Rotter Cümle Tamamlama Testini uygulama ve yorumlayabilme |
5 | Bir insan çiz ve ev ağaç yol çiz testini uygulama ve yorumlamayı yapabilme |
6 | Tematik Algı Testi hakkında giriş düzeyinde uygulama, yorumlama ve raporlama bilgisine sahip olma. |
7 | Bir insan çiz ve ev ağaç yol çiz testi hakkında giriş düzeyinde uygulama, yorumlama ve raporlama bilgisine sahip olma. |
Birinci Öğretim
Yok
Önemli standardizasyonu yapılmış kişilik ölçüm araçlarının psikometrik özellikleri: Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri, Tematik Algı Testi, Rorschach Mürekkep Lekesi Testi, Rotter Cümle Tamamlama Testi, Bir İnsan Çiz Testi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Kişilik değerlendirmesinin tarihi Kişilik değerlendirme süreci Kişilik değerlendirmesinin psikometrik temelleri Kişilik değerlendirmesinde etik | ||
3 | Öz Bildirim Ölçekleri (MMPI/I) | ||
4 | Öz Bildirim Ölçekleri (MMPI/II) | ||
5 | Öz Bildirim Ölçekleri (Big-five) | ||
6 | Öz Bildirim Ölçekleri (Öğrenci sunumları I) | ||
7 | Öz Bildirim Ölçekleri (Öğrenci sunumları II) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Projektif Testlere Giriş | ||
10 | Tematik Algı Testi | ||
11 | Bir İnsan Çiz Testi | ||
12 | Rorschach Mürekkep Lekesi Testi | ||
13 | Rotter Cümle Tamamlama Testi | ||
14 | Projektif Testker (Öğrenci sunumları I) | ||
15 | Projektif Testler (Öğrenci sunumları II) |
Sorias, O. (1998). MMPI uygulama ve yorumlama rehberi İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi.. Ogdon (1975). Projective Drawings. New Jersey: Prentice Hall. Weiner, I. B., & Greene, R. L. (2017). Handbook of personality assessment. John Wiley & Sons.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 3 | 5 | 15 |
Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 165 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |