Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707001442019 | BASIC CONCEPTS IN PSYCHOLOGY | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin psikoloji bilimindeki temel kavramları basit, öğrencilerin ilgisini çekebilecek ve fikir sahibi olabilecekleri aktüel İngilizce metinler içinde tanımaları; bunları içeren yabancı kaynakları tarama, okuma, özetleme, sunma ve tartışma becerilerini kazanmalarıdır.
Doç. Dr. Mehmet Peker
1 | Psikoloji biliminin çeşitli araştırma içerikleri hakkında temel bilgiye sahip olma |
2 | Bir bilimsel raporu, metni veya makaleyi ayrıntılı olarak ele alabilme |
3 | Akademik bir metnin ana fikrini belirleme konusunda temel bilgiye sahip olma |
4 | İngilizce olarak fikirleri açıklayabilme ve bir konuyu İ tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yoktur
yok
Psikoloji dersi içeriğindeki belli başlı kavramlara ilişkin güncel, temel ve basit İngilizce metinlerin okunması, incelenmesi, özetlenmesi ve sınıf içinde tartışılması, alanyazınına ilişkin kural ve teknikler, akademik yazım ve sunum.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş-Amaçlar ve dersin kapsamı | Ders İzlencesi | |
2 | Read and Debate-The magic wand of psychological research: The vital importance of random assignment to experimental conditions | ||
3 | Read and Debate: 1. Drawing the line between science and pseudo-science. 2. The science of superstition – and why people believe in the unbelievable | ||
4 | Read, Watch and Discuss: 1. Social media exacerbates perceived social isolation 2. Is social media hurting your mental health? | ||
5 | Read, Watch and Discuss: 1. Psychology of Happiness 2. The surprising science of happiness. | ||
6 | Read and Debate: 1. Inattentional blindness and video games 2. There's evidence humans didn't actually see blue until modern times | ||
7 | Read, Watch, and Discuss: 1. Why is immorality "Disgusting"? 2. The strange politics of disgust. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Read and Debate: 1. Logical fallacies in politics and beyond 2. How conspiracy theorists get the scientific method wrong | ||
10 | Read, Watch, and Discuss: 1. My creations, a new form of life. By Theo Jansen 2. Rosati & Santos (2016). Spontaneous metacognition in rhesus monkeys. | ||
11 | Read, Watch, and Discuss: 1. Yang & Urminsky (2018). The smile-seeking hypothesis: How immediate affective reactions motivate and reward gift giving | ||
12 | Read, Watch, and Discuss: 1. Why do we laugh? | ||
13 | Read, Watch, and Discuss: 1.The Truth About False Memories | ||
14 | Read, Watch, and Discuss: 1. How reliable is your memory? | ||
15 | Review |
Bilimsel makaleler, yarı bilimsel içerikler üreten Web sayfaları ve alanında uzman psikoloji araştırmacılarının konuşmalarından oluşan ders içeriği mevcuttur.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 88 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 12 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |