Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707004652019 | CREATIVITIY | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, oldukça kompleks bir çalışma konusu olan yaratıcılığı ve yaratıcılığa ilişkin kuramsal yaklaşımları öğrencilere tanıtmaktır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin kendi ve diğerlerinin yaratıcılık potansiyelleri hakkında düşünmeye teşvik edilmesi amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Elvan ARIKAN İYİLİKCİ
1 | Yaratıcılığın temel kavramlarını ve yaratıcılığın ne olduğunu-ne olmadığını tanımlayabilme. |
2 | Yaratıcılığa ilişkin temel kuramsal yaklaşımları anlayabilme. |
3 | Yaratıcılık çalışmalarında kullanılan temel araştırma yöntemlerini anlayabilme. |
4 | Yaratıcılığa eleştirel ve analitik olarak bakabilme. |
5 | Yaratıcılık kavram, kuram ve araştırma sonuçlarını günlük yaşamdaki yaratıcılık konuları ile bağdaştırabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Ele alınacak konular: Biliş ve Yaratıcılık, Gelişimsel Yaklaşım, Biyolojik Yaklaşım, Klinik Yaklaşım, Sosyal ve Örgütsel Yaklaşım, Eğitimsel Yaklaşım, Yaratıcılık ve Tarih, Kişilik ve Motivasyon, Felsefik Yaklaşım, Yaratıcılığın Tanımı: Yaratıcılık Nedir ve Ne Değildir
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin İçeriği ve İşleyişinin Tanıtımı | ||
2 | Biliş ve Yaratıcılık | ||
3 | Yaratıcılığa Gelişimsel Yaklaşım | ||
4 | Yaratıcılığa Biyolojik Yaklaşım | ||
5 | Yaratıcılığa Klinik Yaklaşım | ||
6 | Yaratıcılığa Eğitimsel Yaklaşım | ||
7 | Yaratıcılığa Kültürel ve Sosyal Yaklaşım | ||
8 | Ara Sınav Haftası | ||
9 | Yaratıcılık ve Tarih | ||
10 | Yaratıcılıkta Kişilik ve Motivasyonun Rolü | ||
11 | Potansiyelini Geliştirme ve Gerçekleştirme | ||
12 | 1. Rapor Sunumu ve Tartışma: Yaratıcı Bir Eserin Değerlendirilmesi | ||
13 | 2. Rapor Sunumu ve Tartışma: Kendi Yaratıcılık Sürecinin Değerlendirilmesi | ||
14 | Yaratıcılığın Tanımı: Yaratıcılık Nedir ve Ne Değildir | ||
15 | Yaratıcılık Dersine İlişkin Tartışma ve Geri Bildirim | ||
16 | Final Sınavı Haftası |
Runco, M. A. (2014). Creativity_Theories and Themes: Research, Development, and Practice (2nd Ed.). Elsevier Inc. Ek kaynak: Seçili makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 37 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 63 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 5 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |