Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707004712019 | ÇOCUK SUÇLULUĞU | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk suçluluğu kuramlarını, çocuk suçluluğu ile aile, okul, istismar, okul ve akran ilişkisini ve çocuk suçluluğunun önlenme ve müdahalesini anlamalarıdır.
Doç. Dr. Türkan YILMAZ IRMAK
1 | Çocuk suçluluğunun tarihi ve tanımını yapabilme. |
2 | Çocuk suçluluğunu açıklayan psikolojik ve sosyolojik kuramları anlayabilme ve vakalara uygulayabilme. |
3 | Çocuk suçluluğuna bağlamasal açıklamalar getirebilme. |
4 | Çocuk suçluluğuna gelişimsel bir bakış açısı geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Çocuk Suçluluğu, çocuk suçluluğu kuramları, çocuk suçluluğu ile ilişkili risk ve koruyucu faktörler ve önlenme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Çocuk Suçluluğu | ||
3 | Yaygınlık | ||
4 | Ergenlik | ||
5 | Çocuk suçluluğu ile ilgili temel görüşler | ||
6 | Çocuk suçluluğun açıklayan psikolojik kuramlar | ||
7 | Çocuk suçluluğu açıklayan sosyolojik kuramlar | ||
8 | Çocuk suçluluğu açıklayan Eleştirel ve Bütünleşik Kuramlar | ||
9 | Vize | ||
10 | Çocuk Suçluluğu ve aile-, çocuk istismarı | ||
11 | Çocuk suçluluğu ve okul- akran | ||
12 | Çocuk suçluluğu ve Kurumlar ve Uygulamalar- Çocukla Görüşme | ||
13 | Kurum ziyareti | ||
14 | önleme ve müdahale | ||
15 | Değerlendirme ve tartışma | ||
16 | Final |
1.1. Yılmaz Irmak, T. ve Kızıltepe, R. (2023). Çocuk Suçluluğu. Nobel Yayınları 2. Aksel, Ş. ve Yılmaz Irmak, T. (2012). Gelişim psikolojisi bakış açısıyla çocuk suçluluğu. Ege Üniversitesi Basım Evi 3. Bartollas, C.ve Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel Yayınları. 4. Adams, J.F. (1995). Ergenliği Anlamak. İmge Yayıncılık 5. Moeller, T.G. (2001). Youth, Aggression and Violence: Psychological Approach. London: Sage Pub. 6. Ulusal Çocuk ve Suç: UNICEF Nedenler ve Önleme Sempozyumu, Ankara. 7. Yavuzer, H. (1996). Çocuk ve Suç. İstanbul, Remzi Kitab evi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Gözlem | 1 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Gözlem | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 |