GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
707004712019 ÇOCUK SUÇLULUĞU Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk suçluluğu kuramlarını, çocuk suçluluğu ile aile, okul, istismar, okul ve akran ilişkisini ve çocuk suçluluğunun önlenme ve müdahalesini anlamalarıdır.


Doç. Dr. Türkan YILMAZ IRMAK


1 Çocuk suçluluğunun tarihi ve tanımını yapabilme.
2 Çocuk suçluluğunu açıklayan psikolojik ve sosyolojik kuramları anlayabilme ve vakalara uygulayabilme.
3 Çocuk suçluluğuna bağlamasal açıklamalar getirebilme.
4 Çocuk suçluluğuna gelişimsel bir bakış açısı geliştirebilme.

Birinci Öğretim



[Yok]


Çocuk Suçluluğu, çocuk suçluluğu kuramları, çocuk suçluluğu ile ilişkili risk ve koruyucu faktörler ve önlenme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Çocuk Suçluluğu
3 Yaygınlık
4 Ergenlik
5 Çocuk suçluluğu ile ilgili temel görüşler
6 Çocuk suçluluğun açıklayan psikolojik kuramlar
7 Çocuk suçluluğu açıklayan sosyolojik kuramlar
8 Çocuk suçluluğu açıklayan Eleştirel ve Bütünleşik Kuramlar
9 Vize
10 Çocuk Suçluluğu ve aile-, çocuk istismarı
11 Çocuk suçluluğu ve okul- akran
12 Çocuk suçluluğu ve Kurumlar ve Uygulamalar- Çocukla Görüşme
13 Kurum ziyareti
14 önleme ve müdahale
15 Değerlendirme ve tartışma
16 Final

1.1. Yılmaz Irmak, T. ve Kızıltepe, R. (2023). Çocuk Suçluluğu. Nobel Yayınları 2. Aksel, Ş. ve Yılmaz Irmak, T. (2012). Gelişim psikolojisi bakış açısıyla çocuk suçluluğu. Ege Üniversitesi Basım Evi 3. Bartollas, C.ve Schmalleger, F. (2017). Çocuk suçluluğu. Nobel Yayınları. 4. Adams, J.F. (1995). Ergenliği Anlamak. İmge Yayıncılık 5. Moeller, T.G. (2001). Youth, Aggression and Violence: Psychological Approach. London: Sage Pub. 6. Ulusal Çocuk ve Suç: UNICEF Nedenler ve Önleme Sempozyumu, Ankara. 7. Yavuzer, H. (1996). Çocuk ve Suç. İstanbul, Remzi Kitab evi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Gözlem 1 25
Makale Kritik Etme 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Gözlem 1 30 30
Makale Kritik Etme 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 1 1 1 1 4 1 1 1 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 3 2 5 1 1 1 5 5 1 2 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 1 2 5 1 1 1 5 5 1 2 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 1 5 1 1 1 5 5 1 2 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek