Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707002292019 | DENEYSEL PSİKOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Deneysel Psikolojide yer alan belli başlı çalışma ve deneylerin uygulamasına yönelik olarak yapılan bu dersin amacı, öğrencilere deneysel bir araştırma projesini tasarlayabilme, tasarlanan bir deneyi hayata geçirebilme ve deneysel bir çalışmadan elde edilen verileri analiz edip rapor haline getirebilme becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca derste, farklı deneysel desenler karşılaştırılmalı olarak tartışılmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Gülin Kaça
1 | Deneysel bir araştırmada hipotez oluşturabilme |
2 | Kütüphane araştırması ve Internet taraması yapabilme |
3 | Hipotezi test etmeye yönelik bir deney tasarlayabilme |
4 | Laboratuvarı, deneysel çalışmanın yürütülmesi için hazırlayabilme |
5 | Uygulama sonrasında elde edilen veriyi analiz edebilme |
6 | Analiz sonrasında bulguları rapor edebilme |
7 | Rapor yazmada uyulması gereken kuralları kavrayabilme |
8 | Deneysel bir çalışmayı tüm aşamalarıyla tasarlayıp yürütebilme ve sözlü olarak sunabilme becerisini edinebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Deneysel bir araştırma tasarlamak; hipotez oluşturmak; deney desenlemek; laboratuvar ortamını deneye uygun hale getirmek; veri analizi; yazılı rapor hazırlamak ve sunmak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, kapsamı ve önemi | ||
2 | Uygulanacak deneylerin belirlenmesi ve öğrenci gruplarının oluşturulması | ||
3 | Bölünmüş dikkat deneyi | ||
4 | Deney bulgularının aktarılması ve sonuçlarının tartışılması | ||
5 | Ayna deneyi | ||
6 | Deney bulgularının aktarılması ve sonuçlarının tartışılması | ||
7 | El göz koordinasyonunun test edildiği Misina deneyi | ||
8 | Deney bulgularının aktarılması ve sonuçlarının tartışılması | ||
9 | Muller-Lyer yanılsamasının test edilmesi | ||
10 | Deney bulgularının aktarılması ve sonuçlarının tartışılması | ||
11 | Vize sınavı | ||
12 | İnce motor becerileri (Çivi) testi Deney bulgularının aktarılması ve sonuçlarının tartışılması | ||
13 | Deney bulgularının aktarılması ve sonuçlarının tartışılması | ||
14 | Bellek deneyi | ||
15 | Deney bulgularının aktarılması ve sonuçlarının tartışılması |
• İyilikçi, O.(Ed.) (2023). Deneysel Psikoloji. Ankara: Nobel • Solso, R. L., & Johnson, H. H. (2009). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı. İstanbul: Kitabevi • Martin, D. W. (2000). Doing psychology experiments. Wadsworth/Thomson Learning. • American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American psychological association (7th ed.). https://doi.org/10.1037/0000165-000
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Deney | 5 | 3 | 15 |
Rapor Hazırlama | 6 | 8 | 48 |
Rapor Sunma | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 4 | 2 |