Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707002542019 | RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin risk altındaki çocukların özelliklerini öğrenmelerini ve risk altındaki çocuk gruplarıyla çalışma koşullarını anlamalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Türkan YILMAZ IRMAK
1 | 1. Risk altındaki çocukların özelliklerini anlayabilme. |
2 | 2. Vaka incelmesi yapabilme. |
3 | 3. Araştırma yaptığı konu ile ilgili yazılı rapor hazırlama ve sözlü sunabilme. |
4 | 2. Risk Altındaki çocuklara özgü risk ve koruyucu faktörleri açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Risk altındaki çocuklarla ilgili demografik veriler, risk nedenleri, ekolojik kuram, çocukluk tarihi, çocuk hakları, aile içi şiddet, çocuk istismarı ve ihmali, yoksulluk ve göç.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Çocuğun Tarihi | ||
3 | Risk altındaki Çocuklar Çocuk Hakları sözleşmesi Çocuk koruma kanunu | ||
4 | Çocuk istismarı ve ihmali | ||
5 | Fiziksel istisamr | ||
6 | Cinsel istismar | ||
7 | duygusal istismar | ||
8 | ihmal | ||
9 | Poverty | ||
10 | child labour | ||
11 | Sokak çocukları | ||
12 | göç ve çocuk | ||
13 | Çocuk Koruma Sistemi | ||
14 | evlat edinme | ||
15 | Risk altındaki çocuklarda dayanıklılık |
1. Betül Ulukol, Nilüfer Koçtürk (ED) (2022). Çocuk İhmali Ve İstismarı: Temel Bilgiler, Nobel Yayıncılık. 2. Paslı, F. ve Aslantürk, H. (2020). Çocuklarla Çalışma: Temel Alanlar Uygulamalr Güncel Çalışmalar Nobel yayıncılık 3. Hakan Aydın ve Metin Eken (2021). Çocuk İstismarı Multidisipliner Yaklaşım. Nobel Yayıncılık 4. Dağlı, T. ve İnanıcı M. A. (2011). Hastane Temelli Çocuk Koruma Merkezleri için Başvuru Kitabı: İhmal ve İstismara Uğrayan Çocuğa Bütüncül Yaklaşım. http://humanistburo.org/dosyalar 5. Yılmaz Irmak, T. (2019). Çocuk Cinsel İstismarını Önleme: Okul Temelli Çalışmalar. T. Erdoğan (Ed.) Psikoloji ve Sosyoloji Araştırmaları I içinde (ss. 39-53). Akademisyen Kitabevi 6. Yılmaz Irmak, T. , Kızıltepe, R., Aksel, E. Ş. , Güngör, D. ve Eslek, D. (2018). Mika ile Kendimi Korumayı Öğreniyorum: Cinsel İstismarı Önleme Programının Etkililiği, Türk Psikolojı Dergisi, 33, 41-57. 7. Eslek, D. ve Yılmaz Irmak, T. (2022). Çocuk cinsel istismarını önlemede “Dersimiz: Güvenli İlişkiler” programının etkililiğinin değerlendirilmesi, Türk Psikoloji Dergisi, 38(89), 36-60. 8. McEwan, I. (2016). Çocuk yasası. İstanbul: YKY. 9. Perry, B.D ve Szalavitz, M. (2012). Köpek gibi büyütülmüş çocuk, İstanbul: Okuyan Us yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 |
Okuma | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Yazma | 1 | 42 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Rapor | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | |
ÖÇ 4 |