GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
707002542019 RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin risk altındaki çocukların özelliklerini öğrenmelerini ve risk altındaki çocuk gruplarıyla çalışma koşullarını anlamalarını sağlamaktır.


Doç. Dr. Türkan YILMAZ IRMAK


1 1. Risk altındaki çocukların özelliklerini anlayabilme.
2 2. Vaka incelmesi yapabilme.
3 3. Araştırma yaptığı konu ile ilgili yazılı rapor hazırlama ve sözlü sunabilme.
4 2. Risk Altındaki çocuklara özgü risk ve koruyucu faktörleri açıklayabilme

Birinci Öğretim



Yok


Risk altındaki çocuklarla ilgili demografik veriler, risk nedenleri, ekolojik kuram, çocukluk tarihi, çocuk hakları, aile içi şiddet, çocuk istismarı ve ihmali, yoksulluk ve göç.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Çocuğun Tarihi
3 Risk altındaki Çocuklar Çocuk Hakları sözleşmesi Çocuk koruma kanunu
4 Çocuk istismarı ve ihmali
5 Fiziksel istisamr
6 Cinsel istismar
7 duygusal istismar
8 ihmal
9 Poverty
10 child labour
11 Sokak çocukları
12 göç ve çocuk
13 Çocuk Koruma Sistemi
14 evlat edinme
15 Risk altındaki çocuklarda dayanıklılık

1. Betül Ulukol, Nilüfer Koçtürk (ED) (2022). Çocuk İhmali Ve İstismarı: Temel Bilgiler, Nobel Yayıncılık. 2. Paslı, F. ve Aslantürk, H. (2020). Çocuklarla Çalışma: Temel Alanlar Uygulamalr Güncel Çalışmalar Nobel yayıncılık 3. Hakan Aydın ve Metin Eken (2021). Çocuk İstismarı Multidisipliner Yaklaşım. Nobel Yayıncılık 4. Dağlı, T. ve İnanıcı M. A. (2011). Hastane Temelli Çocuk Koruma Merkezleri için Başvuru Kitabı: İhmal ve İstismara Uğrayan Çocuğa Bütüncül Yaklaşım. http://humanistburo.org/dosyalar 5. Yılmaz Irmak, T. (2019). Çocuk Cinsel İstismarını Önleme: Okul Temelli Çalışmalar. T. Erdoğan (Ed.) Psikoloji ve Sosyoloji Araştırmaları I içinde (ss. 39-53). Akademisyen Kitabevi 6. Yılmaz Irmak, T. , Kızıltepe, R., Aksel, E. Ş. , Güngör, D. ve Eslek, D. (2018). Mika ile Kendimi Korumayı Öğreniyorum: Cinsel İstismarı Önleme Programının Etkililiği, Türk Psikolojı Dergisi, 33, 41-57. 7. Eslek, D. ve Yılmaz Irmak, T. (2022). Çocuk cinsel istismarını önlemede “Dersimiz: Güvenli İlişkiler” programının etkililiğinin değerlendirilmesi, Türk Psikoloji Dergisi, 38(89), 36-60. 8. McEwan, I. (2016). Çocuk yasası. İstanbul: YKY. 9. Perry, B.D ve Szalavitz, M. (2012). Köpek gibi büyütülmüş çocuk, İstanbul: Okuyan Us yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Rapor Hazırlama 1 10
Okuma 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Makale Yazma 1 42 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 1 20 20
Rapor 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 3 3 2 2 1 1 1 4 5 5
ÖÇ 2 5 2 3 2 2 1 1 2 2 4 5
ÖÇ 3 5 1 3 1 5 5 5 5 2 5 5 2 5 5
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek