Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707003262021 | BİLİŞSEL PSİKOLOJİ | Ders | 3 | 6 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders insan bilişine ilişkin genel bir giriş niteliğindedir. Algı, dikkat bellek ve problem çözme gibi bilişsel psikolojinin temel konuları derste tartışılmaktadır. Dersin amacı öğrencilere bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımlara ve araştırma yöntemlerine ilişkin bir kavrayış kazandırmaktır.
Doç. Dr. Aycan KAPUCU
1 | Bilişsel psikolojide bilimsel yöntemlerin nasıl kullanıldığının anlaşılması |
2 | Dikkat, bellek, kavrama, problem çözme, muhakeme ve karar verme ile ilgili temel bilişsel teorileri anlama. |
3 | Biliş ile ilgili güncel görgül araştırmaları tartışabilme |
4 | Araştırma desenlerini anlayabilme ve sonuçları belirli bir bilişsel teori çerçevesinde yorumlayabilme |
5 | Bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımların ve araştırma sonuçlarının günlük yaşamda nasıl uygulama alanları bulabileceğini tartışabilme |
Birinci Öğretim
yok
Bilişsel psikolojinin tanımı ve tarihi, algı ve örüntü tanıma, dikkat, bellek, kavramlar ve kategoriler, imgeleme, dil, karar verme ve bilişsel psikoloji alanındaki klasik deneyler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders Tanıtımı | ||
2 | Bilişsel Psikolojiye Giriş | ||
3 | Algı | ||
4 | Algı | ||
5 | Dikkat | ||
6 | Dikkat (devam) , Belleğe Giriş | ||
7 | "Uzun Süreli Belleğin Yapısı " | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Kodlama ve Geri Çağırma | ||
10 | Gündelik Bellek ve Bellek Hataları | ||
11 | Gündelik Bellek ve Bellek Hataları | ||
12 | Bilgi (Kavramlar ve Kategoriler) | ||
13 | İmgeleme | ||
14 | Düşünme, Akıl Yürütme ve Karar Verme | ||
15 | Düşünme, Akıl Yürütme ve Karar Verme |
Goldstein (2013). Bilişsel Psikoloji. Kaknüs Yayınları. Amado & İyilikçi. Sanal Bilişsel Psikoloji Laboratuarı: Bir Eğitim Materyali Geliştirme Çalışması.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 0 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Deney | 5 | 0 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 12 | 37 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 5 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 5 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 5 | 1 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 |