Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707004442021 | BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE ÖZEL KONULAR | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; bilişsel psikolojinin güncel konularını derinlemesine incelemek ve tartışmaktır.
Prof.Dr. Sonia AMADO
1 | Biliş ve kültür etkileşimi, yapay zeka ve biliş, yüz tanıma ve göz izleme konularında temel bilişsel kuram ve yöntemleri anlamak |
2 | Ampirik bulguları bilişsel kuramlar çerçevesinde tartışmak |
3 | Bilişsel bozukluğu olan özel grupların incelenmesinin normal bilişsel süreçleri anlamadaki öneminin anlaşılması |
4 | Bilişsel psikolojideki kuram ve araştırmaların, gerçek dünya problemlerine nasıl uygulandığının tartışılması |
5 | Biliş ile ilgili bir soruya ilişkin hipotez üretme, bu hipotezi test edebilmek için deneysel yöntemler önerebilme, deney hazırlama, yürütme, sonuçlandırma ve tartışma beceri ve deneyiminin kazanılması |
Birinci Öğretim
Bilişsel Psikoloji
[Yok]
Bu derste Bilişsel psikolojinin güncel konularından biliş ve kültür etkileşimi, yapay zeka ve biliş, yüz tanıma ve göz izleme çalışmaları güncel literatür ve ilgili kitapların okunması yoluyla derinlemesine incelenecek ve tartışılacaktır. Ders kapsamında her öğrencinin ilgili konulara ilişkin bir hipotez öne sürerek araştırma önerisi hazırlaması beklenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş ve içeriğin incelenmesi | ||
2 | Kültür ve Biliş | ||
3 | Kültür ve Biliş | ||
4 | Kültür ve Biliş | ||
5 | Kültür ve Biliş | ||
6 | Kültür ve Biliş | ||
7 | Yüz Tanıma | ||
8 | Yüz Tanıma | ||
9 | Yüz Tanıma | ||
10 | Göz izleme yöntemleri | ||
11 | Göz izleme yöntemleri | ||
12 | Göz izleme yöntemleri | ||
13 | Yapay zeka ve biliş | ||
14 | Yapay zeka ve biliş |
Friendenberg, J. & Silverman, G. (2016). Cognitive Science: An introdution to the study of the mind. Sage publishing, US. Van Gompel, R.P.G., Ficher, M.H., Murray, W.S., & Hill, R.L. (2007). Eye Movements: A window on mind and brain. Elsevier, UK Bates, S. (2012). Face Recognition and its disorders. Red Globe Press Dergiler: Social Cognitive and Affective Neuroscience , Perspectives on Psychological Science
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Deney | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 13 | 5 | 65 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |