GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
707004442021 BİLİŞSEL PSİKOLOJİDE ÖZEL KONULAR Seçmeli Ders Grubu 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; bilişsel psikolojinin güncel konularını derinlemesine incelemek ve tartışmaktır.


Prof.Dr. Sonia AMADO


1 Biliş ve kültür etkileşimi, yapay zeka ve biliş, yüz tanıma ve göz izleme konularında temel bilişsel kuram ve yöntemleri anlamak
2 Ampirik bulguları bilişsel kuramlar çerçevesinde tartışmak
3 Bilişsel bozukluğu olan özel grupların incelenmesinin normal bilişsel süreçleri anlamadaki öneminin anlaşılması
4 Bilişsel psikolojideki kuram ve araştırmaların, gerçek dünya problemlerine nasıl uygulandığının tartışılması
5 Biliş ile ilgili bir soruya ilişkin hipotez üretme, bu hipotezi test edebilmek için deneysel yöntemler önerebilme, deney hazırlama, yürütme, sonuçlandırma ve tartışma beceri ve deneyiminin kazanılması

Birinci Öğretim


Bilişsel Psikoloji


[Yok]


Bu derste Bilişsel psikolojinin güncel konularından biliş ve kültür etkileşimi, yapay zeka ve biliş, yüz tanıma ve göz izleme çalışmaları güncel literatür ve ilgili kitapların okunması yoluyla derinlemesine incelenecek ve tartışılacaktır. Ders kapsamında her öğrencinin ilgili konulara ilişkin bir hipotez öne sürerek araştırma önerisi hazırlaması beklenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve içeriğin incelenmesi
2 Kültür ve Biliş
3 Kültür ve Biliş
4 Kültür ve Biliş
5 Kültür ve Biliş
6 Kültür ve Biliş
7 Yüz Tanıma
8 Yüz Tanıma
9 Yüz Tanıma
10 Göz izleme yöntemleri
11 Göz izleme yöntemleri
12 Göz izleme yöntemleri
13 Yapay zeka ve biliş
14 Yapay zeka ve biliş

Friendenberg, J. & Silverman, G. (2016). Cognitive Science: An introdution to the study of the mind. Sage publishing, US. Van Gompel, R.P.G., Ficher, M.H., Murray, W.S., & Hill, R.L. (2007). Eye Movements: A window on mind and brain. Elsevier, UK Bates, S. (2012). Face Recognition and its disorders. Red Globe Press Dergiler: Social Cognitive and Affective Neuroscience , Perspectives on Psychological Science



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Bireysel Çalışma 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Deney 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 40 40
Bireysel Çalışma 1 9 9
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 13 5 65
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 2 3 4 2 2 2 2 2 5 4 3 2 4 3
ÖÇ 2 5 2 3 2 4 4 5 2 5 4 4 4 2 4 3
ÖÇ 3 5 2 4 3 2 2 2 2 2 3 3 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 2 3 3 2 2 2 2 2 3 5 3 2 4 4
ÖÇ 5 2 2 2 2 5 5 5 4 5 4 3 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek