Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
707002712022 | VOLEYBOL | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; temel oyun kurallarını kavratmak, voleybola özgü ısınma şekillerini, voleybola yeni başlayan sporculara yönelik topa alışma çalışmaları ve eğitsel oyunları kazandırmak ve temel teknikleri (parmak pas, manşet, servis, servis karşılama smaç, smacı karşılama, blok ve planjön) öğretmektir.
FUL SARIKAYA
1 | Voleybolun tarihçesini anlatabilme |
2 | Saha ve malzeme bilgisi sahibi olabilme, voleybol temel oyun kurallarını ifade edebilme |
3 | Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak eğitsel oyunları hazırlayıp uygulatabilme |
4 | Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını hazırlayıp uygulatabilme |
5 | Öne, geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimini anlayabilme |
6 | Alttan ve tenis servisin basamaklı öğretimini anlayabilme |
7 | Plonjonun –öne, yana, omuz dönüşü, burgu, göğüs üstüne- basamaklı öğretimini anlayabilme |
8 | Smacın –çapraz ve paralel alana- basamaklı öğretimini anlayabilme |
9 | Blok –tekli, eşli, üçlü- hareketinin basamaklı öğretimini anlayabilme |
10 | Mini voleybol oyun kurallarını ve antrenman drillerini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Voleybol oyun kuralları, voleybola özgü ısınma, voleybola özgü eğitsel oyunlar, voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları, temel teknikler (parmak pas - öne, yana, sıçrayarak, geriye; manşet pas - öne, geriye, yandan; alttan servis ve tenis servis -çapraz ve paralel alana; smaç –çapraz ve paralel alana; planjön – takla, burgu, göğüs ile öne-yana; servis karşılama, smaç karşılama)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Voleybolun tarihçesi | ||
2 | Voleybol oyun kuralları (saha ve malzeme bilgisi) | ||
3 | Voleybola yeni başlayan sporculara yönelik eğitsel oyunlar | ||
4 | Voleybola yeni başlayan sporculara yönelik voleybolda temel duruşlar ve kayma adımları | ||
5 | Öne parmak pasın basamaklı öğretimi | ||
6 | Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi | ||
7 | Öne manşet pasın basamaklı öğretimi | ||
8 | Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi | ||
9 | Vize | ||
10 | Alttan ve tenis servisin basamaklı öğretimi | ||
11 | Planjönün –öne, yana, omuz dönüşü, burgu, göğüs üstüne- basamaklı öğretimi | ||
12 | Smacın-paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi | ||
13 | Bloğun –tekli, eşli, üçlü- basamaklı öğretimi | ||
14 | Mini voleybol oyun kuralları, mini voleybol antrenman örneklerinin incelenmesi | ||
15 | Mini voleybol oyun kuralları, mini voleybol antrenman örneklerinin incelenmesi | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitapları: Bengü M. Adam Voleybol, Adam yayıncılık, 1983 TVF Voleybol Resmi oyun Kuralları, Sim matbaacılık, Ankara, 2001 Yardımcı Kitaplar: Tiryaki SE. Yeni Başlayanlar için Voleybol, Bağırgan Yayımevi, Ankara, 1999 Özsu N. Oyunlarla Spor Eğitimi, Dumat Ofset, Mersin, 2008 Aracı H. Voleybol, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006 Onay C. Branşlara Göre Eğitsel Oyunlar, Özbiçer Basım Evi, Mersin, 2008 Barth K, Heuchert R. (Çev Editörü: D Mirzeoğlu) Voleybol Öğreniyorum, Spor yayınevi, Ankara, 2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |
ÖÇ 10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 |