Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
710001171997 | INTRODUCTION TO LITERARY STUDIES | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin sonunda öğrenciler; edebiyat incelemelerinin ön koşulu olarak görülen olay örgüsü, tema, zaman ve mekan, 1. tekil kişi anlatımı, 3. tekil kişi anlatım, semboller, tonlama ve edebi metinleri detaylı okuma yöntemleri gibi kavramlarla tanışacaktır. Dersin temel amaçlarından biri de, teknik tanımlarını öğrendikleri bu kavramları öykü örnekleriyle pekiştirmesidir.
Dr. Öğretim Üyesi Özlem Gümüşçubuk
1 | Edebi incelemelerde kullanılan temel kavramların anlam bilgisi. |
2 | Öğrenilen teknik kavramlarını Amerikan öykü örnekleri üzerinde gözlemleme |
3 | Öykülerde öne çıkan tema ile öykünün yazıldığı dönemi sosyo-politik etkileşim ile yorumlayabilme. |
4 | İncelenen öykülerde zaman, mekan, karakter analizi yapabilme |
5 | Amerikan öykü geleneği hakkında akademik araştırma yapma. |
6 | Bu teknik inceleme yönteminin roman gibi diğer yazın türlerine uyarlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Olay örgüsü, karakter analizi • Zaman/mekan, semboller • Tonlama, temalar • Tartışma konuları • Öykü karşılaştırma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
2 | Edebi kavramlara giriş | ||
3 | Olay Örgüsü: Nathaniel Hawthorne “Young Goodman Brown” | ||
4 | Olay Örgüsü: Nathaniel Hawthorne “Young Goodman Brown” | ||
5 | Olay Örgüsü: Stephen Crane “The Open Boat” | ||
6 | Kaçıncı Sahış anlatı? Herman Melville “Bartleby the Scrivener: A Story of Wall Street” | ||
7 | Kaçıncı Şahıs Anlatı? William Faulkner “A Rose for Emily” | ||
8 | Tonlama: Tillie Olsen “I Stand Here Ironing” | ||
9 | Tonlama: Flannery O’Connor “A Good Man is Hard to Find” | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Tema:Sherwood Anderson “The Egg” | ||
12 | Tema: F. Scott Fitzgerald Dalyrimple Goes Wrong” | ||
13 | Tema: Ernest Hemingway Soldier’s Home” | ||
14 | Zaman/Mekan: Richard Wright “Bright and Morning Star” | ||
15 | Zaman/Mekan: Katherine Anne Porter “The Downward Path to Wisdom” | ||
16 | Final sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 4 |