Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
710003152007 | AMERICAN POETRY-II | Ders | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin sonunda öğrenciler; on dokuzuncu yüzyıldan yirminci yüzyıl sonuna dek uzanan tarihsel çizgide Amerikan şiir geleneğinde öne çıkan şair ve eserleri, tekrar eden tema ve motifleri şiir tekniğine ait analiz yöntemleriyle inceleme ve tartışma yetisine ulaşacaklardır. Belli başlı eleştiri kuramlarının şiir incelenmesinde kullanılması öğrencilerin kuram-metin-dil-ideoloji arasındaki ilişkiyi daha rahat kavramalarını sağlayacaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Melis Mülazımoğlu
1 | Şiir tekniği ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi. |
2 | On dokuzuncu yüzyıl sonundan yirminci yüzyıla kadarki süreçte öne çıkan temaları şiirlerde gözlemleme |
3 | Temaların, dönemin kendine has sosyo-politik ve sanatsal duruşuyla olan etkileşimini yorumlayabilme |
4 | Edebi akımlarla etkileşim halinde olan Amerikan şiirini inceleyebilme. |
5 | Belli başlı eleştiri kuramlarını Amerikan şiirine uyarlayabilme, şiirleri kuramsal çerçevede inceleme ve kavrayabilme |
6 | Amerikan şiir geleneği ile ilgili yayınları okumaktan zevk alış. |
7 | Amerikan şiir geleneğine ilişkin bilimsel çalışmalar yapmaya adanmışlık. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Modernist Poetry, Confessional Poetry, Black Poetry, Ethnic Poetry, The Black Mountain Poetry, San Francisco Poetry, The Beats, The NY School, The Fugitives, The Language School, vb gibi belli başlı şiir ekolleri ele alınır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
0 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
1 | 19.yüzyıldan 20.yüzyıla Geçiş, Tarihsel Gelişim, Tarih-Edebiyat Etkileşimi, Kuramsal Çerçeve: Psikoanalitik, Feminist Kuram, Yeni-Tarihselcilik, Marksist Kuram, Post-Kolonyalizm, Yapıbozumculuk. | ||
2 | Modernizm: Robert Frost, E.A. Robinson, Edgar Lee Masters, Edna Vincent Millay | ||
3 | Modernizm ve Gelenek Anlayışı: T.S. Eliot | ||
4 | Modernizm ve Gelenek Anlayışı: T.S. Eliot | ||
5 | İmgecilik ve Yenilik Anlayışı: Ezra Pound, HD, Gertrude Stein, ee cummings, Marianne Moore | ||
6 | William Carlos Williams ve Mekan: The Paterson | ||
7 | William Carlos Williams ve Mekan: The Paterson | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Modernizm ve Wallace Stevens | ||
10 | Amerikan Şiirinde Blues: Langston Hughes, James Weldon Johnson, Amiri Baraka, Gwendolyn Brooks, Robert Hayden, Melvin Tolson. Feminist ve Marksist Kuram. | ||
11 | Amerikan Şiirinde Blues: Langston Hughes, James Weldon Johnson, Amiri Baraka, Gwendolyn Brooks, Robert Hayden, Melvin Tolson. Feminist ve Marksist Kuram. | ||
12 | Postmodern Etkiler ve Psikanalist Kuram: Robert Penn Warren, Theodore Roethke, Elizabeth Bishop, Robert Lowell | ||
13 | 1950’ler, Karşıt-Kültür ve Yapısalcılık-Sonrası Allen Ginsberg | ||
14 | Amerikan Şiirinde Etnik Sesler ve Post-Kolonyal Kuram Pedro Pietri, Garret Hongo, Toto Laviera, Cathy Song | ||
15 | Final Sınavı |
Lauter, Paul (Gen.Ed.). The Heath Anthology of American Litearture, Vol.II. Massachusetts: DC Heath ve Comp., 1990.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 4 | 1 | 4 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Performans | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 163 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 0 | 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 |