GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0710004342019 AMERICAN POPULAR CULTURE AND IDENTITY II Seçmeli Ders Grubu 4 8 5,00

Lisans


İngilizce


Bu ders öğrencilere kültür ve iletişim çalışmalarına ve Amerikan popüler kültürü ve gündelik hayatına ilişkin temel bazı kuramsal bakış açılarını kazandırmayı amaçlamaktadır.


Dr. Öğretim Üyesi Asya Altuğ


1 Kültür çalışmaları alanını öğrencilere tanıtabilme
2 Amerikan Popüler Kültürünün başlıca eğilimlerini teşhis edebilme
3 Amerikan popüler kültürünün başlıca eğilimlerini teşhis edebilme ve örnekleyebilme yetisini kazanmak
4 Öğrenilen kuramsal bakış açılarını ve metin analiz yöntemlerini popüler bir kültür ürününe/örneğine uygulayabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin içeriği Amerikan Popüler kültürü, medya ve kitle kültürü, Metin analizi yöntemleri, Kimlik ve Kültür, Amerikan kimliği, Etnisite ve Kimlik, Amerikan kültürü ve birey, Globalleşme gibi konulardan oluşmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Popüler Kültür Kuramına Giriş
3 Postyapısalcılık
4 Postyapısalcılık
5 Feminizm Ridley Scott'ın Thelma and Louise Filmi
6 Feminizm Ridley Scott'ın Thelma and Louise Filmi
7 Marksizm John Ford'un Grapes of Wrath Filmi
8 Marksizm John Ford'un Grapes of Wrath Filmi
9 Sınav Öncesi Genel Tekrar
10 Ara sınav
11 Postmodernizm Ridley Scott'ın Blade Runner Filmi
12 Postmodernizm Ridley Scott'ın Blade Runner Filmi
13 David Fincher'ın Fight Club Filmi
14 David Fincher'ın Fight Club Filmi
15 Sınav Öncesi Genel Tekrar
16 Final sınavı

Dersin kitabı olarak bir metin dosyası kullanılmaktadır. Bu metin dosyası dersin konusuna ilişkin bazı temel kaynaklardan yapılmış seçkilerin bir araya getirilmesiyle oluşturulmuştur ve dersi alan öğrenciler için bu metin dosyası gereklidir. Dersin metin dosyası aşağıdaki kaynaklardan alınmış ve parantez içinde belirtilmiş olan bölümlerden oluşmaktadır: Barthes, Roland. Mythologies. (Toys, The New Citroen) Barthes, Roland. Çağdaş Söylenler (Açık Görüşlü Kadın) Marcuse, Herbert. Eros and Civilization (Giriş, Kısım 1, Bölüm 1, Bölüm 2, Bölüm 3 Bölüm 4 Baudrillard, Jean. Simulacra and Simulation. (Bölüm 1, Bölüm 8, Bölüm 9) Artun, Ali. Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi: Estetik Modernizmin Tasfiyesi. (Kitsch, Pop ve Eleştirinin Anlamsızlaşması, 9/11: Yıkıntı Estetiği) Paglia, Camille. Sexual Personae: Art and Decadence from Nefertiti to Emily Dickinson. (Bölüm 1) Horkheimer, Max, Theodore W. Adorno. “The Culture Industry: Enlightenment as Mass Deception.” Habermas, Jürgen. “The Emergence of Public Sphere.” Ek Metinler: Sollors, Werner. Beyond Ethnıcıty: Consent and Descent In American Culture. (Bölüm 5) Barth, Fredrik. Ethnıc Groups And Boundarıes: The Social Organization of Cultural Difference.. (Giriş) Meyer, Birgit, Peter Geschiere. Globalızatıon And Identıty: Dialectics Of Flow And Closure. (Giriş) Waters, Mary C. Ethnıc Optıons: Choosing Identities İn America. (Giriş) Strinati, Dominic. An Introduction to Theories of Popular Culture: Routledge. 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Quiz 4 1 4
Tartışma 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Performans 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 158

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 3 3 4 4
ÖÇ 2 4 3 4 4 4
ÖÇ 3 3 3 3 4 3
ÖÇ 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek