GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0710001412023 WRITING SKILLS Ders 1 1 4,00

Lisans


İngilizce


Öğrencilere Amerikan kültür ve edebiyatı hakkında değişik konular hakkında ve değişik şekillerde değişik amaçlara yönelik kompozisyon ve makale yazabilme bilgisi ve yeteneğini kazandırmaktır. Öğrencilere kompozisyon yazarken tez cümlesi, giriş, gelişme, sonuç bölümlerini nasıl belli bir formatta oluşturacakları alışkanlığı kazandırma amaçlanmaktır


Prof. Dr. Atilla Silkü


1 Amerikan kültürü ve edebiyatı ile ilgili konularda paragraf ve kompozisyon yazabilme
2 Değişik türlerde kompozisyon çeşitlerinin özelliklerini uygulayabilme
3 Metinleri analiz edebilme
4 Kompozisyon yazarken tez cümlesi, giriş, gelişme, sonuç bölümlerine dikkat çekme ve uygulayabilme
5 Derste öğrenilenleri diğer derslerde de uygulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenciler bu derste örnekleme, karşılaştırma, sebep -sonuç ve tartışma amaçlı kompozisyon yazmayı öğreneceklerdir. Her hafta sınıfta ve evde çeşitli konularda ve türlerde kompozisyon yazarak bu becerilerini geliştireceklerdir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Paragrafa Giriş Tanımlar, Temel Kurallar
3 Paragraf Yazma ve İnceleme
4 Kompozisyona Giriş Taslak ve Tez Cümlesi Oluşturma, Kompozisyonun Birimleri
5 Kompozisyon Yazımında Anahtar Noktalar: Akademik Yazma Süreci, Açıklama ve Özetleme, Destekleyici Detaylar, Kelime Seçimi
6 Örnekleme Kompozisyonu
7 Örnekleme Kompozisyonu
8 Karşılaştırma Kompozisyonu
9 Karşılaştırma Kompozisyonu
10 Ara Sınav
11 Sebep - Sonuç Kompozisyonu
12 Sebep - Sonuç Kompozisyonu
13 Tartışma Kompozisyonu
14 Tartışma Kompozisyonu
15 Final Sınavı Öncesi Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Smalley, Regina L. and Mark K. Ruetten. Refining Composition Skills: Rhetoric and Grammar for ESL Students. Heinle&Heinle Publishers,1990. Oshima, Alice and Ann Hogue. Writing Academic English. 4th Edition. Pearson Longman, 2006. Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. The Wadsworth Handbook. 8th Edition. Thomson Wadsworth, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 5 4 20
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek