Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
0710001412023 | WRITING SKILLS | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Öğrencilere Amerikan kültür ve edebiyatı hakkında değişik konular hakkında ve değişik şekillerde değişik amaçlara yönelik kompozisyon ve makale yazabilme bilgisi ve yeteneğini kazandırmaktır. Öğrencilere kompozisyon yazarken tez cümlesi, giriş, gelişme, sonuç bölümlerini nasıl belli bir formatta oluşturacakları alışkanlığı kazandırma amaçlanmaktır
Prof. Dr. Atilla Silkü
1 | Amerikan kültürü ve edebiyatı ile ilgili konularda paragraf ve kompozisyon yazabilme |
2 | Değişik türlerde kompozisyon çeşitlerinin özelliklerini uygulayabilme |
3 | Metinleri analiz edebilme |
4 | Kompozisyon yazarken tez cümlesi, giriş, gelişme, sonuç bölümlerine dikkat çekme ve uygulayabilme |
5 | Derste öğrenilenleri diğer derslerde de uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenciler bu derste örnekleme, karşılaştırma, sebep -sonuç ve tartışma amaçlı kompozisyon yazmayı öğreneceklerdir. Her hafta sınıfta ve evde çeşitli konularda ve türlerde kompozisyon yazarak bu becerilerini geliştireceklerdir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
2 | Paragrafa Giriş Tanımlar, Temel Kurallar | ||
3 | Paragraf Yazma ve İnceleme | ||
4 | Kompozisyona Giriş Taslak ve Tez Cümlesi Oluşturma, Kompozisyonun Birimleri | ||
5 | Kompozisyon Yazımında Anahtar Noktalar: Akademik Yazma Süreci, Açıklama ve Özetleme, Destekleyici Detaylar, Kelime Seçimi | ||
6 | Örnekleme Kompozisyonu | ||
7 | Örnekleme Kompozisyonu | ||
8 | Karşılaştırma Kompozisyonu | ||
9 | Karşılaştırma Kompozisyonu | ||
10 | Ara Sınav | ||
11 | Sebep - Sonuç Kompozisyonu | ||
12 | Sebep - Sonuç Kompozisyonu | ||
13 | Tartışma Kompozisyonu | ||
14 | Tartışma Kompozisyonu | ||
15 | Final Sınavı Öncesi Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Smalley, Regina L. and Mark K. Ruetten. Refining Composition Skills: Rhetoric and Grammar for ESL Students. Heinle&Heinle Publishers,1990. Oshima, Alice and Ann Hogue. Writing Academic English. 4th Edition. Pearson Longman, 2006. Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. The Wadsworth Handbook. 8th Edition. Thomson Wadsworth, 2008.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 5 | 4 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 |