GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0710003522023 NATURE, CULTURE AND LITERATURE II Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin temel amacı öğrencilere çevre bilinci kazandırarak, günümüz dünyamızın en önemli sorunu olan doğa yıkımının hem yerel hem de küresel bağlamdaki örneklerine eleştirel bir gözle yaklaşmalarını sağlamaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Nesrin Yavaş


1 Yerel ve küresel boyuttaki çevre yıkımlarının birbiriyle olan ilişkilerini kavramak
2 Sınıf, etnisite ve ırk faktörlerinin çevre yıkımı ile olan ilişkisini kavramak
3 Küreselleşme ve çevre yıkımı arasındaki güç ilişkileri ağını anlamak
4 Kapitalist üretim ve tüketim modellerinin küresel bazda çevre yıkımı ile olan ilişkilerini görmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


- Yerel ve küresel arasındaki ilişki; çevreci eleştiride ulusötesi yaklaşımlar; toksik söylem; yavaş yıkım ve fakir halkların çevreciliği; çevreci ırkçılık


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Heise, Ursula. Sense of Place, Sense of Planet: The Environmental Imagination of the Global., Oxford UP, 2008
2 Heise, Ursula. Sense of Place, Sense of Planet: The Environmental Imagination of the Global., Oxford UP, 2008
3 Nixon, Rob. Slow Violence and Environmentalism of the Poor. Harvard UP, 2011.
4 Nixon, Rob. Slow Violence and Environmentalism of the Poor. Harvard UP, 2011.
5 Adamson, Joni, and Scott Slovic. “Guest Editors’ Introduction: The Shoulders We Stand On: An Introduction to Ethnicity and Ecocriticism.” Eds. Adamson and Slovic. Special issue of MELUS 34.2 (Summer 2009): 5-24.
6 Buell, Lawrence, Ursula K. Heise, and Karen Thornber. “Literature and Environment.” Annual Review of Environment and Resources (2011) 417-40.
7 Buell, Lawrence. “The Ethics and Politics of Environmental Criticism.” Chapter 4 of The Future of Environmental Criticism: Environmental Crisis and Literary Imagination. Blackwell, 2005. 97-127. For notes.Pp.164-169.
8 Arasınav
9 Linda Hogan, Solar Storms. New York: Scribner, 1995
10 Linda Hogan, Solar Storms. New York: Scribner, 1995
11 Linda Hogan, Solar Storms. New York: Scribner, 1995
12 Linda Hogan, Solar Storms. New York: Scribner, 1995
13 Karen Tei Yamashati. Through the Arch of the Rainforest Coffee House Press, 1990
14 Karen Tei Yamashati. Through the Arch of the Rainforest Coffee House Press, 1990
15 Karen Tei Yamashati. Through the Arch of the Rainforest Coffee House Press, 1990
16 Final Sınavı

Heise, Ursula. Sense of Place, Sense of Planet: The Environmental Imagination of the Global., Oxford UP, 2008. Nixon, Rob. Slow Violence and Environmentalism of the Poor. Harvard UP, 2011.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek