Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
712002832020 | RÖNESANS SANATI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders Rönesans döneminin kültürel, sosyal ve tarihsel arka planını, dönem boyunca İtalya ve Kuzey Avrupa’da resim, heykel ve mimarlık alanlarında öne çıkan sanatçıları ve sıra dışı çalışmalarını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Prof. Dr. Semra DAŞÇI
1 | Dönemin sanat eserlerini ve sanatçılarını tanıyabilme. |
2 | Rönesans sanatını ve bu dönemin benzersiz olmasını sağlayan kültürel, sosyal, ekonomik ve coğrafi nedenleri kavrayabilme. |
3 | Objektif yöntemler ve kaynaklar kullanarak öğrencilerin sanat eserlerini eleştirel olarak inceleme yeteneklerini geliştirebilme. |
4 | Konu üzerine tartışma yaparak öğrencilerin yorum ve iletişim becerilerini artırabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Hümanizmin gelişmesi ve sanat üzerindeki etkileri ile birlikte Antik dünyaya yeniden ilgi duyulmaya başlanması. Matematiksel perspektifin keşfi ve dinsel konuların yanı sıra din dışı ve klasik temaların gelişimi. İtalya ve Kuzey Avrupa’da dönem içerisindeki ünlü sanatçıların resim, heykel, mimari eserlerinin incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İtalya’da Rönesans’ın başlaması, nedenleri ve antik kültürün yeniden doğuşu. | ||
2 | 13. ve 14. yüzyıllarda Floransa ve Toskana’da sanat üretimi ve yenilikçi sanatçılar. | ||
3 | 15. yüzyıl Rönesans sanatında Floransa Ekolü | ||
4 | 15. yüzyıl Rönesans sanatında Venedik Ekolü | ||
5 | Kuzey Avrupa’da Erken Rönesans | ||
6 | İtalya’da Yüksek Rönesans | ||
7 | Leonarda da Vinci’nin üslup ve eserleri | ||
8 | Raffaello’nun üslup ve eserleri | ||
9 | vize | ||
10 | Michelangelo Buonarroti’nin üslup ve eserleri | ||
11 | 16. yüzyıl Venedik ekolü | ||
12 | Reformasyon ve 16. Yüzyıl kuzey Rönesansı | ||
13 | Rönesans Heykeli (15-16. yüzyıl) | ||
14 | Rönesans Mimarisi(15-16. yüzyıl) | ||
15 | Değerlendirme, yorum ve dönemi tartışma. | ||
16 | final |
Wölfflin, H. (2000). Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Çev. H. Örs, İstanbul: Remzi Panofsky, E. (2012). İkonoloji Araştırmaları, Çev. O. Düz, İstanbul: Pinhan Bakır, B. (2004). Mimaride Rönesans ve Barok, Ankara: Nobel Burke, P. (2000). Rönesans, İstanbul: Babil Mack, R. E. (2005). Doğu Malı Batı Sanatı; İslam Ülkeleriyle Ticaret ve İtalyan Sanatı 1300-1600, İstanbul: Kitap Yayınevi Belting, H. (2015). Floransa ve Bağdat, Doğu’da ve Batı’da Bakışın Tarihi, İstanbul: Koç Üniv. Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 |