Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
712002822020 | BAROK SANAT | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders İtalya’da başlayan, Caravaggio, Velazquez, Rembrandt, Bernini ve Borromini gibi sanatçı ve mimarların eserlerini ortaya çıkardığı önemli bir sanatsal dönem olan Barok sanatını öğretmeyi amaçlamaktadır. Derste Barok sanatının biçimsel farklılıklarını öğretmeyi amaçlar.
Prof.Dr. Semra DAŞCI
1 | Barok sanatını ve dönemin sosyal, siyasal, ekonomik koşullarını anlayabilme. |
2 | Tartışma yoluyla, öğrenciler arasındaki iletişimi arttırma. |
3 | Rönesans ve Barok gibi birbirini takip eden iki sanatsal dönem arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme. |
4 | Döneme ait belirli sanat eserlerini ve sanatçılarını tanıyabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders Barok sanatı görsel belgelere dayanarak, aynı zamanda edebiyat, felsefe ve tarihin eş zamanlı gelişmeleri ışığına ele almaktadır. Bu ders aynı zamanda resim, heykel ve mimarlık gibi farklı alanlarda eserler vermiş olan ünlü sanatçıları ve sanatçıların eserlerini de kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Maniyerizm’den Barok döneme geçiş; sanatçılar ve eserleri. | ||
2 | Barok sanatın İtalya’da başlaması. | ||
3 | Barok resimde; kompozisyon, renk, ışık ve gölgenin kullanımı ve diğer üslupsal özellikler. | ||
4 | İtalya’da Barok resim; ressamlar ve eserleri | ||
5 | İspanya’da Barok resim; ressamlar ve eserleri | ||
6 | Flandre’de Barok resim; ressamlar ve eserleri | ||
7 | Rembrant’ın sanatı ve diğer sanatçılar üzerindeki etkisi. | ||
8 | Fransa’da Barok resim; ressamlar ve eserleri | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Barok heykel ve önceki sanatsal tutumlar ile karşılaştırılması. | ||
11 | İtalya’da Barok mimarisi; mimarlar ve örnekler. | ||
12 | Fransa’da Barok mimarisi; mimarlar ve örnekler | ||
13 | Kuzeyde Barok mimarisi; mimar ve örnekler | ||
14 | Dönemin tartışılması, değerlendirme ve yorum. | ||
15 | Wolfflin ve Panofsky’nin sanat kuramları ve bu kuramlara göre Rönesans ile Barok’un karşılaştırması. | ||
16 | Final Sınavı |
Wölfflin, H. (2000). Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Çev. H. Örs, İstanbul: Remzi North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı’nda Sanat ve Ticaret, İstanbul: İletişim Panofsky, E. (1983). Meaning in the Visual Arts, Chicago: University of Chicago Press Panofsky, E. (2012). İkonoloji Araştırmaları, Çev. O. Düz, İstanbul: Pinhan Bakır, B. (2004). Mimaride Rönesans ve Barok, Ankara: Nobel Hauser, A. (2006). Sanatın Toplumsal Tarihi 1-2, Ankara: Deniz Kitabevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Okuma | 13 | 4 | 52 |
Ev Ödevi | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |