GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
712002822020 BAROK SANAT Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Bu ders İtalya’da başlayan, Caravaggio, Velazquez, Rembrandt, Bernini ve Borromini gibi sanatçı ve mimarların eserlerini ortaya çıkardığı önemli bir sanatsal dönem olan Barok sanatını öğretmeyi amaçlamaktadır. Derste Barok sanatının biçimsel farklılıklarını öğretmeyi amaçlar.


Prof.Dr. Semra DAŞCI


1 Barok sanatını ve dönemin sosyal, siyasal, ekonomik koşullarını anlayabilme.
2 Tartışma yoluyla, öğrenciler arasındaki iletişimi arttırma.
3 Rönesans ve Barok gibi birbirini takip eden iki sanatsal dönem arasında karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme.
4 Döneme ait belirli sanat eserlerini ve sanatçılarını tanıyabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders Barok sanatı görsel belgelere dayanarak, aynı zamanda edebiyat, felsefe ve tarihin eş zamanlı gelişmeleri ışığına ele almaktadır. Bu ders aynı zamanda resim, heykel ve mimarlık gibi farklı alanlarda eserler vermiş olan ünlü sanatçıları ve sanatçıların eserlerini de kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Maniyerizm’den Barok döneme geçiş; sanatçılar ve eserleri.
2 Barok sanatın İtalya’da başlaması.
3 Barok resimde; kompozisyon, renk, ışık ve gölgenin kullanımı ve diğer üslupsal özellikler.
4 İtalya’da Barok resim; ressamlar ve eserleri
5 İspanya’da Barok resim; ressamlar ve eserleri
6 Flandre’de Barok resim; ressamlar ve eserleri
7 Rembrant’ın sanatı ve diğer sanatçılar üzerindeki etkisi.
8 Fransa’da Barok resim; ressamlar ve eserleri
9 Arasınav
10 Barok heykel ve önceki sanatsal tutumlar ile karşılaştırılması.
11 İtalya’da Barok mimarisi; mimarlar ve örnekler.
12 Fransa’da Barok mimarisi; mimarlar ve örnekler
13 Kuzeyde Barok mimarisi; mimar ve örnekler
14 Dönemin tartışılması, değerlendirme ve yorum.
15 Wolfflin ve Panofsky’nin sanat kuramları ve bu kuramlara göre Rönesans ile Barok’un karşılaştırması.
16 Final Sınavı

Wölfflin, H. (2000). Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Çev. H. Örs, İstanbul: Remzi North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı’nda Sanat ve Ticaret, İstanbul: İletişim Panofsky, E. (1983). Meaning in the Visual Arts, Chicago: University of Chicago Press Panofsky, E. (2012). İkonoloji Araştırmaları, Çev. O. Düz, İstanbul: Pinhan Bakır, B. (2004). Mimaride Rönesans ve Barok, Ankara: Nobel Hauser, A. (2006). Sanatın Toplumsal Tarihi 1-2, Ankara: Deniz Kitabevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 2 1 2
Okuma 13 4 52
Ev Ödevi 4 8 32
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24
ÖÇ 1 4 4 4 4 5 5 4 3 4 4 4
ÖÇ 2 4 3 4 3 4 4 4 3 4 4 3
ÖÇ 3 3 4 4 4 3 3 3 4 4 4 4
ÖÇ 4 3 4 5 4 3 5 4 3 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek